עמוד:6

בדרך לגיבוש גישת הלימוד נפגשנו עם ילדים בני העדה בתוך בתי-הספר במסגרות לימוד שונות ובכל מיני הרכבים של קבוצות . המורות ( שבכיתותיהן תלמידים בני העדה ) שהזמנו לנסות ולהתנסות יחד אתנו העדיפו תמיד לעבוד עם כל תלמידי הכיתה . הנימוק שהעלו כולן היה שהדרך המוצעת טובה ומתאימה בעיניהן לכל תלמידי הכיתה , ושהיתרון הגדול שלה הוא בתרומתה הממשית לכל תלמיד ותלמיד . במהלך ההפקה של חוברת זו המשכנו ללוות כיתות שונות בכמה בתי ספר שעבדו על פי הדגמים המוצעים , ולאט לאט התחוור לנו שהמורות צדקו - כל תלמידי הכיתה פעלו , נהנו ויצאו נשכרים מדרך הוראה זו . התלמידים בני העולים מאתיופיה יצאו נשכרים כפל כפליים , כי בנוסף לעובדה שהם עסקו בשפה בדרך לימוד שהתאימה למקומם ולמצבם , הם זקפו קומתם בגין החוויה הלימודית שעברה כל הכיתה תוך כדי קריאת סיפורים שהגיעו מאתיופיה . וכך קרה שדרך לימוד זו , שפותחה במקור למען בני העולים מאתיופיה , קנתה לה מקום של כבוד גם בקרב חבריהם לכיתה וגם בקרב ילדים בכיתות שאין בהם יוצאי אתיופיה . זוהי למעשה דרך אחרת לטיפוח כישורי שפה , אמצעי לחינוך לשוני .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר