עמוד:21

מיומנויות יש פעילויות הדורשות מיומנויות של הפקת מידע מתוך מפות , תמונות , טבלאות , גרפים ודיאגרמות , ויש פעילויות הדורשות גם לנתח מידע זה ולתרגם אותו לאמצעי ביטוי או המחשה חזותיים , כמו מפות , גרפים וכדומה . פעילויות מסוימות מפנות לפריטים בספרייה הווירטואלית , ודורשות מיומנות של הפקת מידע מתוך מערכת ממוחשבת וניתוח המידע שהופק . דוגמה לתרגול מיומנות באמצעות מפת אזורי הזמן ( פריט , 18 עמ' !( 22 יצירתיות בפעילויות מסוימות המוקד הוא היצירתיות הנדרשת מן התלמיד בביצוען . פעילות יצירתית דורשת חשיבה אחרת , לא שגרתית , וזו מבוססת פעמים רבות על היכולת להסב את המידע לסוגה שיש בה ביטוי לדמיון או ליכולת תיאורית , סיפורית , ציורית וכדומה . פעילות יצירתית היא פעילות פתוחה ואין בה "נכון" או "לא נכון , '' אלא ביטוי לכישרון ולהשקעה של התלמיד . מספר השותפים לפעילות רוב הפעילויות מתאימות לעבודה עצמית , אך מצאנו לנכון לשלב פעילויות רבות שמומלץ לבצען בקבוצה או אפילו במסגרת מליאת הכיתה . בפעילויות כאלה , שיתוף פעולה ביו חברי הקבוצה עשוי לתרום ליצירת תוצר משותף טוב יותר ולבניית הידע של היחיד . תפיסות חדישות בחינוך מדגישות את התהליך הבין-אישי בלמידה , שבו הפרט מפיק משיתוף הפעולה משמעויות שאליהן ניתו להגיע רק בדרך של משא-ומתן בין-אישי . משך הפעילות יש פעילויות מוגבלות בהיקפן ודורשות זמן עבודה מצומצם , ופעילויות אחרות בעלות היקף רחב יותר וביצוען דורש זמן רב . מרבית הפעילויות המשלבות דיון בקבוצה דורשות זמן עבודה ממושך יחסית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר