עמוד:21

ב . היצע גדול של פעילויות כפי שראיתם , הפעילויות המוצעות רבות ומגוונות , אך חשוב לחזור ולהדגיש : אין כל כוונה שהתלמידים יבצעו את כולן ! אנו ממליצים שהתלמידים יבצעו רק חלק מהפעילויות , לפי שיקול דעת משותף לכם ולהם . כאמור , היצע הפעילויות העשיר נועד לאפשר לכם , המורים , בחירה לפי שיקולים שונים : המקצוע , המורה , התלמיד / ה והחברה . ההיצע הרב והמגוון מאפשר גם גמישות , שהיא חשובה כל כך בתהליך ההוראה , כי היא מאפשרת " לתפור" תכניות לימוד שונות , ובכך להיענות לצורכי הלמידה וההוראה בכיתה ההטרוגנית . עם זאת , מורים שמעוניינים להוסיף פעילויות , יכולים להיעזר בטבלאות הנתונים שצירפנו בנספח מס' 3 במדריך למורה . הנתונים האלה מאפשרים לתלמידים לעבוד בתוכנות מחשב - ליצור קלימוגרפים ולהבחין בהבדלי אקלים המאפיינים אזורי אקלים שונים . . 6 פעילויות שנועדו לחיזוק וליישום של מושגים דוגמה - פעילות 4 בעמ' : 38 א . מדוע השקע והרמה נקראים בשמות אלה ? הסבירו . ב . כתבו את שמותיהם של השלוחות של כל אחד מהם . . 7 פעילויות המעודדות ליישם את החומר הנלמד דוגמה - פעילות 2 בעמ' : 28 א . מדוע ביום שבו השמים בהירים , ללא עננים , חם יותר מביום שבו השמים מכוסים בעננים ? ב . מדוע הלילה קר יותר כשהשמים בהירים , ללא עננים ? . 8 פעילויות שמפנות אל הספרייה הווירטואלית של מטח - אלה הן פעילויות להרחבה ולהעשרה בנושאי הלימוד . מפאת קוצר היריעה , המאמרים והכתבות שנמצאים בספרייה הווירטואלית לא נכללו בספר הלימוד . דוגמה - פעילות מהאינטרנט בעמ' : 39 היכנסו לאסופת האתרים שבספרייה הוירטואלית וחפשו את הפריט שנקרא "סולם . "בופור בחרו 3 מקרים שונים , מניסיונכם או מאמצעי התקשורת , שבהם חזיתם ברוח חזקה . תארו אותם , וציינו לאיזו דרגה - על פי סולם בופור - הגיעה הרוח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר