עמוד:16

הצעה לפעילות - במליאת הכיתה או בקבוצות א . התלמידים יקראו את כל הכותרות בפרק וינסחו אותן כשאלות . התלמידים יכולים גם להעלות שאלות נוספות , שהם מצפים לקבל עליהן תשובות בלימוד הפרק . ב . המורים ירכזו את השאלות של התלמידים . ג . התלמידים יחפשו את התשובות בפרק . אם לא ימצאו את התשובות , אפשר לבקש מהם לשער את הסיבה לכך . . 3 סיעור מוחות הפסיכולוגיה של הלמידה מדגישה שכל למידה חדשה מבוססת על ידע קודם ומשתלבת בו . אם כן , כדי שהלמידה החדשה תיטמע במבנה הקוגניטיבי הקיים אצל הלומדים , חשוב לבצע מהלך מכ ון של קישור בין הישן לחדש . אחת הטכניקות המתאימות לכך היא סיעור מוחות . באמצעותו הלומדים מעלים ידע , עמדות ותחושות סביב נושא בדרך אסוציאטיבית . החומר החדש ייטמע במערכת מ •• רת של הקשרים , וכך תתאפשר למידה משמעותית . טכניקה זאת מאפשרת השתתפות פעילה של מרבית התלמידים בכיתה , שכן היא מעודדת אסוציאציות אישיות , שהן נחלתם של כל התלמידים . הצעה לפעילות - ביחיד / ה , בקבוצה או במליאת הכיתה א . התלמידים יעלו אסוציאציות אישיות . אם הפעילות מתנהלת בקבוצה או במליאה , מארגנים את האסוציאציות בקבוצות על-ידי איתור של כפילויות ושל חפיפה , ואחר-כך - מיון לקטגוריות . ב . על סמך האסוציאציות שהועלו ומוינו , אפשר להעלות השערות על תוכני הלמידה הצפויים או להציב שאלות שיובילו למעורבות רבה יותר בלמידה . לאחר שמסיימים את לימוד הפרק , חשוב לחזור אל סיעור המוחות המקורי , להרחיבו באמצעות הידע החדש ולהשמיט את המיותר ואת המוטעה . . 4 שילוב אקטואליה בלימוד הנושא מזג האוויר מעסיק את כולנו באופן יום-יומי , ודיווחים על תופעות אקלימיות מרחבי העולם מופיעים תדיר באמצעי התקשורת . לכן חשוב מאוד לשלב חומרים אקטואליים במהלך הלימוד . המטרות של שילוב האקטואליה בלימוד התכנים של ספר הלימוד : א . עדכון נתונים ותופעות ב . העשרת הנושאים הנלמדים ג . הבלטת הרלוונטי ת של הנושאים הנלמדים ד . יישום החומר הנלמד ה . לימוד בדרך מעניינת ועוד מטרות נלוות : היכרות עם שפת התקשורת ושימוש מושכל וביקורתי באמצעי התקשורת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר