עמוד:

שלב ג : התלמידים מתכנסים שוב למליאת הכיתה ויושבים ב- 3 גושים , לפי 3 הקבוצות – ועורכים דיון בדילמה . חשוב מאוד לשלב בדיון זה משחקי תפקידים וויכוחים בין מספר מצומצם של משתתפים , כששאר תלמידי הכיתה צופים . שלב ד : מאפשרים לתלמידים ששינו את דעתם במהלך הדיון לשנות את מקומם , ולהסביר מדוע שינו את דעתם . שלב ה : התלמידים מסכמים בכתבה את הדעות השונות ומביעים את דעתם האישית המנומקת . דיווח על עבודה קבוצתית במקומות רבים במהלך הלמידה בספר מוטלת על התלמידים עבודה קבוצתית , ואחר-כך הם מתבקשים לדווח על מימצאיהם במליאת הכיתה . שלב הדיווח למליאה הוא שלב קשה , ופעמים רבות הוא משעמם . לכן יש לתת בידי התלמידים כללים ודרכים מגוונות לדיווח . דוגמאות לכללי דיווח : . 1 הדיווח צריך להיות קצר ותמציתי ככל האפשר . . 2 כדאי לחלק את הדיווח בין חברי הקבוצה השונים – וכל אחד יתרום כמידת יכולתו . . 3 כדאי להימנע מקריאת הדיווח מתוך דף . עדיף לרשום על דף את עיקרי הדברים ולדבר עליהם בעל-פה . . 4 הדיווח ייעשה בדרך מעניינת כלשהי ( ראו דוגמאות בהמשך . ( . 5 כדאי ללוות כל דיווח במפות , בחומר גראפי , בקטעי עיתונות , בתמונות וכיו " ב . דוגמאות לדרכי דיווח שונות : - הדיווח מומחז – הוא מובא כ שיחה בין מורה לתלמידים , או בין " מומחים , " או בין ילדים , וכו' . - המדווחים מכינים לחבריהם דף עבודה , והללו ממלאים אותו תוך כדי הקשבה לדיווח . - הדיווח מלווה באמצעי המחשה שונים – מפות , שקפים , שקופיות , ציורים , דגם וכו' . - הדיווח נמסר לתלמידים כדף כת וב , בשילוב אמצעים גראפיים ומפות . לאחר שהתלמידים קוראים ומתבוננים בדיווח , הם שואלים שאלות על נושאים שלא הבינו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר