עמוד:

ועוד דוגמה : בכרך א , עמ ' 17 פעילות – 11 הילדים מתבקשים לכתוב את מאפייני רצועת החולות , שאפשר לר אותם בתמונה . טכניקת עבודה אחת היא בדומה לזו שפורטה בדוגמה הקודמת : לחלק את התמונה ל- 3 חלקים בדמיון ולכתוב מה רואים בכל חלק , ואחר-כך לבדוק בקטע המידע מה כתוב על כל אחד מן הפרטים שרואים בתמונה . וטכניקת עבודה אחרת : לקרוא את קטע המידע לשיעורין , משפט אחר משפט , ואחרי כל משפט להפסיק את הקריאה ולבדוק בתמונה אם רואים בה את מה שנאמר במשפט . איך עוד אפשר לנצל את התמונות שבספר ? באמצעות התמונות אפשר לפתוח נושא , לחזור על נושא או לסכמו . במבחן – אפשר להטיל על התלמידים לנתח תמונות , וכן לבדוק אם חומר הלמידה הובן . אפשר להפיק מתמונות מידע נוסף על זה שנדרש מהם בפעילויות . כדאי לשים לב : לעתים נדרש מהתלמידים רק להפיק נתונים או מידע מתמונה , אך לעתים הם נדרשים ליישם , לפרש , להסיק מסקנות או להשוות בין תמונות , ואלה מיומנויות הדורשות רמת חשיבה גבוהה יותר . פינת מושגים – מדוע וכיצד כדי לה בטיח שהתלמידים יכירו את המושגים הרבים המופיעים בספר , יבינו אותם וישלטו בהם , אנו מציעים : להכין בכיתה פינה שתיועד למושגים . בפינה זאת יעמדו לרשות התלמידים : - רשימת המושגים שנלמדו בכיתה . ( רצוי שהמושגים ימוינו למושגי בסיס ומושגי הרחבה ( . - תמונות ( רבות ככל האפשר , ( ק טעי עיתונות , גיליונות צבעוניים , פלסטלינה , חומר , דבק , מספריים , צבעים וכו' . כל תלמיד יבחר מושגים אחדים ויכין על כל אחד מהם דף מושג ובו יסביר , ימחיש וידגים את המושג בדרכים שונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר