עמוד:

. 4 כמה הערות והמלצות לטכניקות הור אה ולדרכי הוראה התמונות התמונה היא מקור מידע חשוב בתחום הגיאוגרפיה . ואמנם , בפעילויות רבות בספר התלמידים נדרשים להפיק מידע מתמונות . רוב הפעילויות האלה נקראות : " מה בתמונה " ? בגלל חשיבותן , כדאי להקנות לילדים טכניקות עבודה ברורות בפעילויות אלה . לדוגמה : בכרך א , עמ ' 14 פעילות – 5 התלמידים מתבקשים לתאר את שימושי הקרקע שרואים בתמונה . 4 אחת הטכניקות לניתוח יעיל של התמונה , היא לחלק את התמונה בדמיון ל- 3 חלקים , ואז לבדוק : . 1 אילו שימושי קרקע רואים בחלקה התחתון של התמונה ( בקדמת התמונה ? ( ( שטחים חקלאיים – פרדס ושדה חרוש ; כביש ( . . 2 אילו שימושי קרקע רואים בחלקה האמצעי של התמונה ? ) שטחים חקלאיים , כביש ( . . 3 אילו שימושי קרקע רואים בחלקה העליון של התמונה ? ) שטחים חקלאיים , בריכת אגירה , בתים . ( מחברת העבודה מחברת העבודה מהו וה חלק בלתי נפרד מספר הלימוד , והשימוש בה חיוני : העבודה במחברת מסייעת לתלמיד לארגן את מה שלמד בספר . פעמים רבות מופיעים במחברת העבודה נתונים נוספים על אלה שבספר , והנחיות עבודה שאינן מופיעות בספר . חשוב לשים לב : בתחילה , העבודה בספר ובמחברת במקביל עלולה לבלבל את התלמידים . לכן , מיד בתחילת לימוד החומר יש להבהיר לתלמידים את דרך העבודה בשיטתיות , כדי שיוכלו להתרגל במהירות לעבודה עם שני פריטים אלה . השימוש באטלס בפעילויות רבות התלמידים נדרשים להשתמש במפות שונות באטלס . השימוש באטלס הוא מיומנות הדורשת לימוד ותרגול – לא קל לתלמידים להתמצא במפות השונות שבאטלס ולמצוא בו את המפה המבוקשת . לכן חשוב להנחות את התלמידים בנושא זה בשיטתיות : להדריכם כיצד להשתמש נכון במפתח השמות והמקומות , כיצד למצוא את המפה המבוקשת , כיצד להוציא מידע נדרש וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר