עמוד:

. 2 לפני שמתחילים ללמד – שלב ההכנות ... מפת קיר חשוב לתלות בכיתה מפת- קיר של ישראל , ולפנות אליה לעתים מזומנות . השימוש במפה יסייע לתלמידים לדעת היטב את מיקומם של שני האזורים בתוך מדינת ישראל , וכך גם תגדל יכולתם להתמצא במפת ישראל . ספרי עזר חשוב להכין רשימה של ספרי- עזר לנושא הנלמד , לשימושם של התלמידים . חשוב גם להקים ספרייה כיתתית ובה חומרי-עזר שונים – אנציקלופדיות , ספרי טיולים , חוברות טבע ונוף ועיתוני נוער – כדי שהתלמידים יוכלו להשתמש בהם בשעת הצורך . לשם כך , היעזרו ברשימת המקורות לעיון המופיעה בעמ ' 29 בחלק זה של המדריך . ( כמובן , יש לוודא שהספרים והחוברות שיובאו לכיתה יתאימו לתלמידים ( . תמונות וקטעי עיתונות כדאי לאסוף תמונות של מקומות שונים בשני האזורים הנלמדים , וכן קטעי עיתונות העוסקים בנושאי הלמידה – וכאלה יש הרבה מאוד . במקורות מידע אלה אפשר להשתמש הן כדי להדגים תופעות ותהליכים , והן כדי להעשיר את הלמידה תוך התייחסות לאירועים אקטואליים . משדרי טלוויזיה כדאי לעקוב אחר לוח המשדרים של הטלוויזיה , ולהפנות את תשומת-לב התלמידים למשדרים העוסקים בנושאים הנלמדים . בכל מקרה חשוב להדגיש , שאין להאריך יתר על המידה את משך הלימוד בכרך א על חשבון זמן הלימוד בכרך ב , שכן חשיבותו של כרך ב רבה : הוא עוסק בתכנים שבמרכזם פעילותו של האדם ; מועלים בו נושאים אקטואליים ודילמות- חברתיות חשובות ; ומיושמים ומודגמים בו נושאים שונים שנלמדו בכרך א .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר