עמוד:

החומר מובא באמצעות מקורות מידע מגוו נים , כשמקום מיוחד מוקדש למפה ככלי-עזר מרכזי של הגיאוגרפיה . התכנים מוגשים כך שיוכלו לתרום להבנת תופעות ותהליכים בגיאוגרפיה , מעבר לחומר הדן בשני האזורים . . 2 מושגים מתחום הגיאוגרפיה . הגיאוגרפיה היא תחום ידע שבו מושגים רבים , וכלולים בו מושגים מתחומי ידע שונים . המושגים בגיאוגרפיה חשובים במיוחד , כי הם מסייעים להבנת העולם הסובב אותנו . בגל ל ריבויים וחשיבותם של המושגים בגיאוגרפיה , הם זוכים ל " טיפול " אינטנסיבי בספר לימוד זה , בדרכים הבאות : - הסבר והגדרה בגוף הטקסט או בשוליים . - לימוד המושגים באמצעות מקורות מידע מגוונים . - שימוש במושגים , חזרה עליהם ויישומם באמצעות הפעילויות השונות . - מפתח מושגים . . 3 מיומנויות מתחום הגיאוגרפיה . מיומנויות הגיאוגרפיה כוללות הפקת מידע ממקורות מידע שונים – ניתוחו , פירושו , מיונו , ארגונו , יישומו והסקת מסקנות ממנו . המפה היא מקור מידע חשוב בתחום הגיאוגרפיה . לכן , בחומרי הלמידה שלפניכם יוחד מקום מרכזי לתרגול וליישום של מיומנויות המפה שנלמדו בשנים הקודמות . - זיהוי רוחות השמים במפה . - זיהוי מקום על-פי קווי אורך ורוחב – רשת המעלות הגיאוגרפית . - הכרת צבעי המפה הפיסית . - איתור וסימון במפה . - הפקת מידע לפי סימנים מוסכמים . - הכרת קנה-המידה במפה . - הכרת מפות נושאיות . האמצעים : מקורות מידע מקורות המידע ה משמשים את הלומד באמצעות חומרי למידה אלה , הם : קטעי מידע , מפות , תמונות , תצלומי אוויר , איורים , גראפים , דיאגרמות , נתונים מספריים , קטעי עיתונות , קטעי ספרות , ספרי עזר , סיורים ועוד . באמצעות מקורות אלה התלמיד לומד : להכיר את " כלי העבודה " של מקצוע הגיאוגרפיה . להפיק מידע , לפרש ולנתח אותו ולהסיק מסקנות ממנו . להבחין בין מקורות מידע שונים , תוך הבנת תרומתו ומגבלותיו של כל מקור מידע . לדעת לשלב מקורות מידע שונים , לשם לימוד נושא והבנתו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר