עמוד:12

בחיי היום יום , דיון בנחיצותה של תחנת הכוח המופעלת בפחם באשקלון , הבעת דעה ביחס לאחריותן של מדינות העולם לספק סיוע לאזורים שנפגעו באסון טבע . חלק מהפעילויות הו פעילויות של הרחבה ועדכון שמטרתן לעודד את התלמידים להתעדכן ולהביא לכיתה ידיעות אקטואליות , כמו למשל הסבר מושכל להתרחשות רעידת אדמה או לסופת הוריקן , סקירת מקורות הא נרגיה המתכלים של ישראל בהיבט של מעמדה המדיני . פעילויות אלה דורשות מיומנויות של איסוף מידע , ארגונו והצגתו בפני אחרים . ארגון העבודה : בספר פעילויות המתאימות לעבודה עצמית , ופעילויות שלשם ביצוען נדרשת למידה שיתופית ועבודת צוות , וי ש פעילויות המתאימות להפעלה במלי את הכיתה . הבעה בכתב והבעה בע " פ : חלק מהפעילויות מותאמו ת לביצוע בכתב , ומסייעות לפיתוח כישורי הבעה בכתב , וחלקן מהוות נושאים לדיון במסגרות הארגון השונות בכיתה ותורמות לפיתוח כישורי ההבעה בעל- פה . הספר מופיע גם בגרסה דיגיטאלית – כותר ספרי לימוד ספר הלימוד נמצא בגרסה דיגיטאלית באתר כותר ספרי לימוד באינטרנט והוא מהווה חוט מקשר בין הוראה מסורתית לבין הוראה המשלבת טכנולוגיה במאה ה- . 21 הגרסה הדיגיטאלית של הספר מאפשרת למורים להמשיך וללמד באמצעות ספר לימוד שנעשה ספר חדשני , דינאמי וגמיש , המכניס את העולם לבית הספר דרך שילוב של קישורים והדגמות ברשת במגוון אמצעי מדיה . הספר מלווה באסופה של פריטים , אסופה מתעדכנת ואינטראקטיבית באתר הגיאוגרפיה של מטח באינטרנ ט . מקורות המידע המתוקשבים יסייעו לפיתוח כישורי למידה מידעניים , להעשרת תהליך ההוראה– למידה , וליצירת האפשרות לעדכון תמידי של ספר הלימוד באירועים אקטואליים . הספר הדיגיטאלי כולל : מאגר תמונות , מצגות , סרטים ומאמרים הקשורים לנושאי הספר והם מקושרים ישירות אל המקומות הרלוונטיים בספר . אסופה של נושאים לחקר וקישורים למקורות מידע מתאימים . מערכת ידידותית לניהול הלמידה המאפשרת תקשורת מור ה תלמיד , תקשורת בין התלמידים , והפיכת הספר למרחב למידה אישי למורה ולתלמיד . המדריך למורה צמוד לספר הדיגיטאלי . כתובת האתר : http : // www . school . kotar . co . il /

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר