עמוד:10

על חשיבותם של מאובנים מנחים וחקר מקרה המתאר את פארק הילוסטון בארה " ב כפצצת זמן גיאולוגית וכן תיאור מפורט של אזורים בעולם שסבלו מאסונות טבע מסוגים שונים . מקורות מידע חזותיים בספר הושם דגש על אמצעי הדגמה והמחשה להבהרת התכנים ; הוא כולל שפע של אמצעים חזותיים מגוונים – מפות , תמונות , ו איורים . בגיאוגרפיה בכלל , ובנושאי הגיאוגרפיה הפיזית בפרט - יש חשיבות עצומה לאמצעי המחשה והדגמה חזותיים . אמצעי ם אלה מסייעים להבנת תהליכים , ובנוסף הם מעניקים ללומד הזדמנות לפתח מיומנויות הפקה ועיבוד של מידע ממקורות מגוונים . בנוסף , השימוש באמצעים החזותיים המגוונים מאפשר לתלמידים שסגנון הלמידה שלהם אינו טקסטואלי דווקא אלא ויזואלי – לקלוט ולהבין את התכנים ה קשים ללמידה . האמצעים החזותיים ש נכללו בספר הלימוד הם : תמונות התמונות שולבו בספר במטרה להביא את הביטוי החזותי המיטבי לתופעות ולתהליכים הנידונים , והן מאפשרות להשיג כמה יעדים לימודיים : להמחיש ולהדגים את התופעות והתהליכים על-מנת לסייע בפיתוח והבניה נכונים של המושגים שעל התלמידים לרכוש . לקרב את מושאי הלמידה אל התלמידים , ו " להכניסם " אל תוך חדר הכיתה . הת למידים יכולים לדלות מידע רלוונטי מן התמונ ות ולעמוד על הקשר שבינ ן לבין התופעה או התהליך המוסברים בטקסט . התלמידים יכולים להשוות בין תופעות דומות המתרחשות במקומות שונים . א יורים לאיורים חשיבות גדולה במקומות שבהם מתגלות מגבלות של התמונות המצולמות . השימוש באיורים בספר קיים במקרים הבאים : כאשר יש צורך להמחיש תופעות ותהליכים באמצעות מודלים – לדוגמה , תהליך היצירה של סלעי משקע ימיים , תהליך היווצרות הקרסט , היווצרות טיפות גשם בענני ם . כאשר מוצגים תהליכי שינוי שחלים לאורך זמן באופן סכמאטי , לדוגמה , תחזיות שונות של העלייה בטמפרטורות עקב ההתחממות הגלובאלית , צריכת מקורות אנרגיה לאורך זמן . מפות לפיתוח מיומנויות של הפקת מידע ממפות , פירוש המידע , ניתוחו ויישומו יש מקום חשוב בהוראת המקצוע . לפיכך , הספר כולל מגוון של מפות רלוונטיות לנושאים הנלמדים בו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר