עמוד:8

מסגרת הרחבה - טקסטים המופיע ים בתוך מסגרת מיוחדת ויש הפניה אליהם מתוך הטקסט . אלה הם קטעי מידע המרחיבים את הנושא העומד במוקד הפרק או הסעיף . מטרתם להעשיר את עולמם של הלומדים בתחומים שונים . הפניה לספרייה הווירטואלית – במקומות רבים במהלך כל פרק , מופיעות הפניות לפריטים בנושאי הלמידה ) מאמרים , תמונות , אתרים ) 'וכו המצויים בספרייה הווירטואלית של מטח . מטרתם לאפשר העשרה והרחבה של נושאים שונים והגמשה של תהליכי ההוראה- למידה . הספרייה הווירטואלית של מטח פתוחה לכול , היא ידידותית למשתמש ואפשר להדפיס את המאמרים , התמונות והנתונים המופיעים בה . את כתובת ה ספרייה תמצאו על גב הספר . משימות לאורך הספר ומשימות סיכום – לאורך פרקי הספר ובסופה של כל יחידה מופיעות משימות סיכום אשר הותאמו לתלמידי החטיבה העליונה . בחלקן אלה הן משימות להבנת הנקרא , בחלקן משימות שנועדו לפיתוח כישורי חשיבה מסדר גבוה , ורבות מהן עשויות לשמש דוגמה לשאלות בבחינות הבגרות . הטקסטים ניסוח – באמצעות הטקסטים התלמיד מתוודע אל שפת הגיאוגרפיה , שפה עשירה במושגים , חלקם חדשים , וחלקם קשים . בבחירת הניסוחים הנחה אותנו הרצון להעשיר את שפתם של התלמידים ואת אוצר המילים שלהם , מבלי להעמיס עליהם שפה מורכבת הרחוקה משפתם . אך הקושי הלשוני של טקסט אינו טמון , כמובן , רק באוצר המילים אלא גם באורך הטקסט , במבנה מושגים – מושגים גיאוגרפיים הם אבני דרך חשובות ביותר בהבנת מקצוע הלימוד . הם " מדברים" בשפה של תחום הדעת , וחשוב מאוד להכיר ולהבין אותם כדי להרח יב את הידע בתחום . לכן המושגים מקבלים מקום מיוחד בספר הלימוד . כל מושג המופיע ברצף הטקסט מובלט על ידי ריבוע קטן הצמוד לו , ומוגדר בהגדרה מדעית בשוליים השמאליים של העמוד . מפתח המושגים בסוף הספר מפרט את מראי המקום של המושג בכל הספר . . 1 אופן הלימוד בספר א . מבנה הספר בספר 6 יחידות , וכל יחידה כוללת כמה פרקים ובהם כמה " פינות" קבועות : ב . הטקסט והחומר החזותי מחשבה רבה הושקעה בהכנת הטקסטים של ספר הלימוד והחומר החזותי שלו ובקשרים שביניהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר