עמוד:11

כיצד נלמד את פרקי אבות ? נלמד בחברותא כל אחת מהמשניות . מהי ? "חברותא" זו היא שיטת לימוד שהייתה מקובלת בתקופת התלמוד והמשנה שבה זוגות לומדים קראו יחד את הטקסט המונח בפניהם , ודנו בו . המילה חברותא פירושה בארמית : חברות . משימה אישית . 1 רשמו שני יתרונות ללימוד בשיטה זו . . 2 רשמו שני קשיים בלימוד בשיטה זו . בר פלוגתא- זהו חבר ללמידה שתפקידו לחלוק על חברו כדי שייווצר דיאלוג משמעותי בעת הלמידה . משימה כיתתית . 1 נסחו אמנה כיתתית ובה כללי הזהב ללימוד בחברותא . . 2 חתמו כולם על אמנה זו והקפידו לקיים את הכללים . . 4 קראו על אודות החכמים ועל היוונים וענו : במה דומה דרכם של חכמים לתרבות יוון ? חכמים - כינוי למנהיגים יהודיים החל מסוף בית שני , שהעמידו את הלימוד ורכישת הדעת כאידיאל מרכזי במנהיגותם . החכמים פירשו מחדש את מקורות ישראל בימיהם , קבעו מהם הספרים שייכללו בתנ"ך בנוסף לספרי התורה , ויצרו ספרות ענפה של חידושים בתחומי הלכות החיים והדעת היהודית בימיהם . חידושי החכמים זכו להתנגדות מקרב קבוצות יהודיות שביקשו להיצמד אל חוקי התורה ככתבם . ציינו שמות של שלושה חכמים מתקופת בית שני ועד חתימת המשנה במאה הרביעית . כתבו על כל אחד מהם 3-2 משפטים וציינו במה ייחודו . יוונים - בשנת 320 לפנה”ס , נכבשה ארץ ישראל על ידי אלכסנדר מוקדון היווני . עמי האזור כולם הושפעו מן התרבות היוונית , למדו את מקורותיה הפילוסופיים , ואימצו רבים ממנהגי היוונים אל תוך תרבותם . בתי מדרש יווניים הוקמו בכל אזורי ההשפעה היוונית בהם טיפחו תלמידים שלמדו ופירשו את תורותיהם של הפילוסופים הגדולים של יוון העתיקה . ציינו שמות של שלושה פילוסופים יווניים מן העת העתיקה ע"פ מקורות מידע שונים .

עמותת חינוך ישראלי ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר