עמוד:ב63

. 1 הצלחתם להתאים בין הכותבים לקטעים , באיזו מידה נתקלתם בקשיים ? . 2 האם הרגשתם שיש שוני בין העברית התנ"כית , לזו שמימי הביניים ? בין העברית מתחילת המאה העשרים ולזו של ימינו ? . 3 האם היה קטע שחשבתם שהוא קטע עתיק וגיליתם שהוא חדש או ההיפך ? . 1 בחרו קטע שנהניתם לקרוא . . 2 מה מצא חן בעיניכם ? . 3 האם היו בו מילים שלא הכרתם ? . 4 נסו לשלב במשפט מילה שמשכה את תשומת לבכם . . 5 חפשו יצירות נוספות של אותו היוצר , או כאלו שנכתבו באותה תקופה . למדנו שתלמידים בכיתה , 'ז במאה 21-ה מסוגלים לקרוא טקסט בעברית שנכתב לפני 3 , 000 שנה ולהבין אותו יחסית בקלות . יותר מכך – אתם מסוגלים גם להשתמש בביטויים שנטבעו לפני אלפי שנים ולשלב אותם בשיחת חולין עם חברים . . 1 מהי התחושה המלווה אתכם בידיעה זו ? . 2 עד כמה תוכלו להיעזר בזאת בבית הספר ובשעות הפנאי ?

עמותת חינוך ישראלי ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר