עמוד:ב40

שאלות מנחות : . 1 איזו שבת מתארת באופן מוצלח יותר את השבת שלכם – השבת הדתית או השבת החילונית ? . 2 למה אורי אורבך , המשתייך לזרם הדתי-לאומי , מגדיר גם את "השבת , "האסורה כלומר , השבת החילונית , כשבת שגם בה יש רוגע ? . 3 האם אתם מסוגלים לקבל את השבת הדתית , כשבת שיש בה יתרונות משלה , כשם שאורבך מקבל את השבת החילונית ? . 4 האם לדעתכם יכולה להיות שבת שבה גם עורכים קידוש וגם הולכים לירקון ושטים בסירה ? שוחחתם עם דמויות משמעותיות עבורכם , התבקשתם לכתוב בפסקה את אשר אתם רוצים לחלוק עם חבריכם בכיתה . עכשיו תוכלו להרחיק את השולחנות הצידה , לסדר מעגל של כסאות , ולהתכונן לפעילות . . 1 המורה תעבור ביניכם עם קופסא , ולתוכה תכניסו את הפסקה שכתבתם בעקבות הראיון . . 2 התלמיד הראשון יוציא פתק אחד מתוך הקופסא , ויקריא את החוויה שמתוארת בו . התלמיד שכתב את החוויה , יוכל להרחיב עליה , ואפשר יהיה לשאול אותו שאלות , אם אתם סקרנים לשמוע עוד על השבת של המרואיין שלו . אחרי שהוא יסיים לספר , ואתם תסיימו לשאול , הוא יקבל את הקופסא , יוציא ממנה פתק , יקריא אותו , והתלמיד שכתב את הפסקה החדשה שנשלפה מהקופסא יוכל להרחיב עליה . וכן הלאה וכן הלאה . אם תרצו , תוכלו ליצור בתום הפעילות לוח שעליו יודבקו כל סיפורי השבת , כך שיהיה לכם בכיתה פסיפס של חוויות שבת שונות . הרהורים בעקבות סבב החוויות : . 1 האם יש חוויות שבת שהיו זרות לכם או מוכרות לכם ? . 2 האם יש משהו שהייתם מאמצים מאחד הסיפורים ? . 3 איך נראית השבת הכיתתית – האם רוב המרואיינים דיווחו על חוויות דומות ? או שלכל אחד יש שבת ייחודית ? אז מה למדנו ? ראינו שיש עניין במגוון – לכל אחד שבת משלו , דתית , מסורתית או חילונית , ובכל שבת יש משהו מיוחד . אנחנו מקווים שהתעשרתם ברעיונות רבים לסוגים שונים של שבתות , כי בעתיד עוד תוכלו להיעזר ברעיונות הללו בכדי לגוון את השבת שלכם . ומה אפשר לעשות עם זה ? זה הזמן להצטייד במצלמה , ולצלם אנשים המתכוננים לשבת או במהלך השבת . מהתמונות שצילמתם תוכלו ליצור מצגת שתציגו עם סיום לימוד נושא , "השבת" וכמובן שתוכלו להדפיס את התמונות וליצור תערוכה שתציג את הפנים השונות של השבתות שלנו .

עמותת חינוך ישראלי ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר