עמוד:ב30

שאלות מסכמות אחרי הצגת הלימוד : . 1 האם יש טקסטים שאתם מזדהים או מתנגדים למסרים שלהם ? . 2 לאחר שניתחתם סוגים שונים של קדושה – איזה סוג של קדושה מאפיין כל אחד מהטקסטים ? . 3 האם הלימוד שינה את תפיסתכם בנוגע לרעיון קדושת השבת ? . 4 האם הייתם רוצים לשנות משהו בשבת שלכם בעקבות הלימוד ? אז מה למדנו ? הכרנו סוגים שונים של פרשנויות לקדושה –קדושה שצריכה לבוא לידי ביטוי דווקא במצוות שבין אדם לחברו , קדושה לשם שמיים וקדושה כהרמוניה . אתם מוזמנים להמשיך ולהרהר בסוגי הקדושה השונים , ולחשוב מהי ההגדרה המתאימה ביותר בעיניכם לקדושה . לאחר מכן , בחנו את המקור התנ"כי לקדושת השבת , והרחבנו את רעיון קדושת השבת באמצעות חמישה טקסטים שונים , שכל אחד מהם מציג פן אחר של קדושת השבת . אנו מקווים שכל קבוצה הציגה בפני הכיתה את הלימוד שלה באופן מעניין , ומציעים לכם לקרוא את ארבעת הטקסטים שלא יצא לכם להתעמק בהם . הם בהחלט שווים עיון . ומה אפשר לעשות עם זה ? אתם יכולים לחפש את הקדושה מסביבכם . לאחר שלמדנו על סוגים שונים של קדושה , ופרשנויות שונות למושג הקדושה , כדאי להתחיל להסתכל ימינה ושמאלה , ולראות היכן מתקיימת קדושה שמעולם לא הוגדרה ככזו , ומה מוגדר כ"קדוש" או , "מקודש" ולמעשה אין בו קדושה אמיתית . השבת במרוקו בלילי השבתות שבין שבת פרשת בראשית לערב פורים קמים קצת אחרי חצות והולכים לבית-הכנסת , שם מזמרים פיוטים עד עלות השחר . פיוטים אלה קשורים לפרשיות השבוע , לענייני מוסר או דנים בשבחם של ארץ ישראל ועם ישראל . כולם מופיעים בספר "שיר ידידות" ונקראים בפי העם בשם . "בקשות" את המשכימים מכבדים בשתיית תה וקפה . לסיום תקופת הבקשות נערכת סעודה , שנקראת בשם "סעודת דוד . "ה"המע

עמותת חינוך ישראלי ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר