עמוד:ב22

קדושה כהרמוניה הרב שטיינזלץ מפרש את מושג הקדושה בלי קשר לאלוהי ישראל , אלא כמושג כללי , שקשור בהרמוניה ( מצב שבו כל חלק וחלק פועל בתיאום עם האחרים ) וביופי : " אכן הקדוש , זה העומד בנקודת המגע בין הקודש לבין המציאות , צריך להתקיים בהרמוניה עם הרבה גורמים אחרים . הוא צריך להתקיים בהרמוניה עם מושגים כגון אמת , יושר ומוסר , ולקיים יחס הרמוני עם המציאות וגם עם מושג כגון יופי " . הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ ( נולד ( 1937-ב נולד בירושלים למשפחה חילונית , וכיום משתייך לחסידות חב"ד . כתב ביאור לתלמוד הידוע בשם "תלמוד , "שטיינזלץ אשר נועד לסייע ללומדי התלמוד כשהפך אותו לנגיש יותר . נקודה למחשבה : האם חשבתם פעם על יופי שיכול להיות קדוש ? או שהקדוש חייב להיצמד גם לאמת , ליושר ולמוסר ? . 1 עם איזו מתפיסות הקדושה אתם מזוהים ? . 2 האם יש דברים בחייכם שאתם יכולים להגדיר כקדושים בנוסף לתפיסות שהוצגו ? . 3 כיצד באה לידי ביטוי הקדושה בחייכם ? . 4 כיצד ניתן לקשור בין חברה מתוקנת לבין קדושה ? ( חשבו על מושגים כמו קדושת החיים והאדם ) השבת אצל עדות המזרח בירושלים העתיקה התחלת הקידוש "אם תשיב משבת רגלך עשות חפציך ביום קדשי" הזעיקה את כל בני הבית מכל החדרים להתאסף מסביב לשולחן . אם החמין בא מהתנור ישבנו וסעדנו . ולא , היה הולך אחד מבני הבית לתנור לחכות עד "שיצא החמין . "מהתנור

עמותת חינוך ישראלי ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר