עמוד:א43

חלק ראשון- התפילה ואני לקראת השיעור הקרוב , כל אחד מכם מוזמן לקחת חלק בכתיבת עיתון הקיר הכיתתי . נושא העיתון הכיתתי : מפללים ומקווים . המשימה שלכם : עליכם להכין כתבה אשר תתפרסם בעיתון הקיר הכיתתי . אורך הכתבהעמוד אחד . אפשר לצרף תמונה , סקר , קריקטורה וכל מה שנראה לכם שיוכל לעניין את יתר הקוראים . לכתבה שני חלקים : החלק הראשון : במהלך השבוע אתם תראיינו כל אדם שתמצאו לנכון לראיין ( אמא , אבא , סבתא , סבא , שכן , מכר , ( ותשאלו אותו על המפגש שלו עם תפילות . אפשר , כמובן , לראיין גם יותר מאדם אחד . אתם מוזמנים לשלוף מכשירי הקלטה , לרשום בפנקס ציטוטים חשובים , או לתעד בוידיאו ., בסופו של דבר , בשביל שתוכלו לפרסם כתבה בעיתון הקיר הכיתתי , תצטרכו לעבד את החומרים שאספתם , ולפרסם כתבה בת עמוד אחד . אנחנו ממליצים לכם לנסח בכוחות עצמכם את השאלות שתבחרו לשאול את המרואיין , אבל בשביל לעזור , הנה כמה שאלות שתוכלו לעשות בהן שימוש : . 1 מהי תפילה בשבילך ? ( מומלץ להציג בפני המרואיין את המושגים שנלמדו בכיתה ) . 2 למה אתה חושב שאנשים מתפללים ? . 3 האם אתה מרגיש צורך להתפלל ? הסבר . . 4 האם קרה שהתפללת ? האם נענית ? . 5 למי אתה פונה בתפילתך ? החלק השני : מתוך הטקסטים השונים , שנלמדו בכיתה ביחידה זו ובכלל , בחרו טקסט אחד , שאהבתם במיוחד או שקומם אתכם במיוחד ( שיר , תפילה או סיפור . ( העתיקו אותו לכתבה והסבירו , מדוע בחרתם דווקא בטקסט זה . המלצה : חשבו על עיצוב יחודי לטקסט , שיבליט אותו , כך שהצורה החיצונית תוכל לספר משהו על הבחירה שלכם דווקא בו . יחידה חמישית – התפילות שלנו למדנו על הצרכים השונים בתפילה , על סוגים שונים של תפילות , על האחריות האישית לפעול בעקבות התפילה , על הסידור ועל תפילות שמצויות בו . כעת , נבחן מה אומרים האנשים שסביבנו על התפילה ועל הסידורים השונים , וניצור סידור משל עצמנו .

עמותת חינוך ישראלי ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר