עמוד:33

פעילות , 13 עמוד 87 בחוברת אחד מאמצעי העזר שאפשר להשתמש בהם כדי לקבל מידע הוא המקומונים . במקומונים יש מידע רב על הרשות המקומית ומוסדותיה . כדאי להרגיל את התלמידים לקרוא בהם ולהיות מעורים במה שקורה ביישוב . בהמשך לפעילות 7 בעמוד 82 אפשר לבקש מהתלמידים לגזור את הכתבה מהמקומון ולתלות את הכתבות על לוח הקיר בכיתה . אפשר להכין " מקומון כיתתי " שייצא במשך השנה , מדי שבוע , מדי חודש , מדי שליש ( לפי בחירה , ( ובו התלמידים יכתבו כתבות שונות על היישוב ועל המתרחש בו . את המקומון אפשר להפיץ בבית הספר , בשכונה , ואפילו ביישוב כולו . לכל תלמיד יהיה תפקיד , וכדאי להחליף תפקידים במשך השנה . פעילויות 17-15 עמודים 89-88 בחוברת בפעילויות אלה אנו לומדים על שתי ערים שנעשו בהן דברים מיוחדים – חולון ובאר שבע . אפשר לבקש מהתלמידים להציע פרויקט מיוחד ליישוב שלהם , פרויקט שהם היו שמחים בקיומו , שהם חושבים שהוא מתאים ליישוב והיישוב אף ירוויח מהפעלתו . הילדים יכולים לעבוד בקבוצות ולתת דרור לדמיונם – למשל : הקמת גן חיות , קרקס , מגלשת מים ענקית ... עודדו את הילדים להמציא דברים מקוריים . כל קבוצה יכולה להכין כרזה המתארת את המיזם שלה , ולהסביר את היתרונות הגלומים בו . את תערוכת הכרזות אפשר לתלות בכיתה או בבית הספר , תחת כותרת כמו : אנחנו מציעים ליישוב שלנו ... פעילות , 19 עמוד 90 בחוברת לעתים יש לילדים סכום כסף קטן משלהם ( קיבלו דמי כיס , מתנה מסבא וסבתא , דמי חנוכה או פורים וכדומה . ( הציעו לילדים לעשות סקר כיתתי : על מה ילדי הכיתה מוציאים כסף ? הילדים יכינו מגוון אפשרויות ( צעצוע , ספר , ממתק , בגד , , ( 'וכו כל אחד מהילדים יסמן קו ליד האפשרות המתאימה לו , ולאחר מכן יסוכמו התוצאות וייתלו בכיתה . כך יוכלו תלמידי הכיתה לראות על מה הוציאו מרבית התלמידים את תקציבם האישי . פעילויות , 24-22 עמודים 93-92 בחוברת מטרת הפעילויות הללו היא לעסוק בנושא ההתנדבות ברשות המקומית . בחרנו לסיים את הספר והחוברת בנושא שהופיע לאורך כל הדרך בחומרי הלמידה והיה מהותי בתהליך ההוראה-למידה . בספרון " אני והיישוב שלי " התלמידים נחשפים לרעיונות שונים להתנדבות ומתבקשים לבחון מה מתאים להם . אנו מקווים שדבר זה יעודד את התלמידים להתנדב , ומציעים לעזור להם ליזום פעילות התנדבותית בתחומים שונים . אפשר גם לארגן פעולת התנדבות כיתתית משותפת . הפעילות יכולה להיות מתמשכת לאורך כל השנה או קצרת טווח - כל הכיתה תתנדב למשימה מוגדרת בישוב . לאחר ביצוע הפעילות חשוב לתת הד לפעולה , למשל אפשר לכתוב עליה במקומון של היישוב , בעיתון הבית ספרי , באתר אינטרנט וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר