עמוד:30

מביעים משהו מהותי הקשור לתוכן המסומל . כדי להרחיב ולהעמיק את העבודה בנושא הסמל אפשר לעשות כמה דברים : להביא סמלים שונים לכיתה , ולנתח אותם יחד . להזמין הורה / ילד המוגבל בשמיעתו שיציג את שפת הסימנים של החרשים . לחלק את הכיתה לקבוצות ולהכין סמל בנושא : "די לאלימות . " פעילות , 7 עמוד 54 בחוברת בפעילות זו התלמידים מתבקשים לקרוא על משפחת עובד ( עמוד 59 בספר ) ולענות על שאלות . כדאי לשים לב לכמה היבטים : ייתכן שלגבי השאלה " במה שונים החיים של אלי כילד בטבריה מהחיים שלהם כיום " יהיו ילדים שיתקשו לענות . אפשר להציע להם לערוך טבלה ולהעלות יחד את הנקודות הרלוונטיות להשוואה . בתחתית עמוד 54 בחוברת הפעילות ישנם שני איורים המרמזים על טבריה אז והיום . אפשר לבקש מהתלמידים לאייר מרחב מסוים ביישוב שלהם - אז והיום . פעילות זו קשורה לפעילות כיתתית שמופיעה בהמשך : פעילות 15 בעמוד . 60 שם מתבקשים התלמידים להכין תערוכה כיתתית שכותרתה " אז והיום . " אפשר להשתמש בסיפורו של אלי על ימי ילדותו בטבריה כדף דוגמה להורים / סבא / סבתא שירצו לשלוח דף מידע המתאר חוויות משנות ילדותם . פעילות , 20 עמוד 64 בחוברת בפעילות זו התלמידים בודקים עד כמה ילדים מכיתתם שומרים על הסביבה . מומלץ לחבר עם התלמידים שאלות נוספות בנושא שמירת הסביבה ולבדוק את המצב בכיתה שלכם . אפשר גם להעביר את השאלון בכיתות נוספות בבית ספר ולפרסם את התוצאות . אפשר לחשוב על פרס מתאים לכיתה שהכי מקפידה על שמירת איכות הסביבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר