עמוד:23

הערות והארות לפעילויות ביחידה 1 פעילות , 1 עמוד : 6 נעים ביחד ונעים גם ל בד בשלב ראשון , מטרתה של פעילות זו היא לאפשר לתלמיד לבחון את עדיפויותיו בביצוע פעילויות שונות ביחד או לחוד . כך הוא יוכל להכיר יותר טוב את המרחב הפנימי של עצמו – מה הוא אוהב , מה הוא מעדיף , מה נותן לו הרגשה טובה או גרועה . בשלב שני ( סעיף ה ) המטרה היא שהתלמיד יכיר בשונות הקיימת סביבו . לא תמיד מה שעדיף ומתאים לו , מתאים גם לילדים אחרים . כדאי להמשיך ולשוחח עם התלמידים על מצבים שונים שעולים ולבדוק את ההשלכות שיש לכך . לדוגמה , מי שמעדיף לפעול כל הזמן לחוד לא ירכוש מיומנויות חשובות של עבודה בקבוצה , כמו הקשבה לזולת , התחשבות , יכולת הידברות וכדומה ; או מי שמעדיף לפעול כל הזמן ביחד לא ירכוש את היכולת להיות עם עצמו , לפעול כאינדיבידואל אוטונומי . פעילות , 3 עמוד : 10-8 מי רוצה להיות חבר שלי ? הסיפור " מי רוצה להיות חבר שלי " מזמן למורה דיון כיתתי בנושא שמעסיק מאוד תלמידי כיתה ג ' - חברות . אופי הדיון תלוי מאוד בכיתה , במה שמתרחש בה ובמה שרלוונטי לה באותו זמן . " יש לנו חברים , אבל אנחנו רוצים להיות גם חברים שלך " הם אמרו " גם אם יש לכם חברים אחרים "? התפלא אורי ...... ילדים רבים ( בעיקר תלמידים חדשים , אך לא רק ) חוששים שלא יקבלו אותם , שידחו אותם . למשל הם יכולים לחשוב : " יש להם כבר חברים , בשביל מה ירצו אותי " ? לעתים משפטים פשוטים כמו זה שמופיע בסיפור יכולים להרגיע , לפתוח דלת ולחזק . לילדים אחרים בכיתה , כאלו שאינם שמחים לצרף חדשים לשורותיהם , אפשר להראות את הרווח של קבוצה שיודעת לצרף חדשים לשורותיה ( למשל , הם הרוויחו שוער . ( הפעילות הדרמתית עשויה לשמש כלי לאבחון ולהערכה . ההנחה היא , כי בפעילות דרמתית - דמיונית ילד מביע בעיות וקשיים שאינו מסוגל לבטאם בנסיבות אחרות , ולכן אפשר לאבחן באמצעותה בעיות רגשיות של ילדים בכיתה . דרמה יוצרת מעודדת חשיבה והסתכלות רב כיוונית , ומעודדת חיפוש פתרו נות אפשריים לבעיות מורכבות , שאין להן פתרון אחד וחד משמעי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר