עמוד:7

יישום התוכנית בסדרה " לחיות יחד בישראל " מטרת חומרי הלימוד שמציעה הסדרה לחיות יחד בישראל - להוות כלי בידי המורה והתלמיד להשגת הידע והערכים הנדרשים בתוכנית הלימודים , ולהוות מסד ליצירת מכנה משותף לכלל התלמידים בישראל . החומרים מטפלים באבני היסוד של התוכנית - המושגים , הערכים והרעיונות המרכזיים שלה . החיים ביחד – בחברת הילדים , בקהילה , ביישוב , במדינת ישראל - מחייבים הבנה והטמעה של עקרונות ושל ערכי יסוד , כגון : ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית , היכרות וסובלנות ל ' אחר , ' פשרה , הידברות , כבוד , שוויון , מעורבות חברתית ועזרה הדדית . הסדרה לחיות יחד בישראל פותחה לאורם של ערכים ועקרונות אלו , והיא מבקשת לחזק אצל הלומד את תחושת השייכות לצד חיזוק ה ' אני' , מתוך הבנה כי רק איזון בין ' אני ' ל ' אנחנו ' יתרמו לחברה בריאה וחזקה הן במעגל הקרוב והמצומצם של התלמיד - משפחה , חברים , כיתה , והן במעגלים הרחבים יותר – יישוב , מדינה . ציר : 3 משפחות ויישובים בראי תולדות ארץ ישראל המודולות בציר זה הן אלה : מודולה א – סיפור תולדות המשפחה מודולה ב – סיפורי משפחות בראי העליות ובהקמת המדינה מודולה ג – תולדות היישוב שבו חיים הלומדים מודולה ד – סיפורי אתרים , יישובים , מקומות , מפעלים ואישים – בדרך למדינת ישראל ובהקמתה מודולה ה- ( נספח ) בדרך למדינת ישראל ביצירה האמנותית – בזמר העברי וביצירה החזותית אנו ממליצים לרכוש וללמוד את תוכנית הלימודים שפרסם האגף לתוכניות לימודים במשרד החינוך . את עיקרי התוכנית תוכלו לקרוא גם באתר האינטרנט של המפמ " ר לגיאוגרפיה , בכתובת שלהלן : http : // www . education . gov . il / עיון בתוכנית הלימודים החדשה , ב מטרותיה ובתכניה חושף את עושרה ומורכבותה : זוהי תוכנית חדשנית מבחינת הנושאים המוצעים להוראה-למידה בכיתות היסוד הנמוכות ; וזוהי תוכנית מורכבת ביותר – בעיקר בגלל הדרישה לאינטגרציה בין 6 תחומי דעת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר