עמוד:36

פעילות - 6 בפתח הר הגעש מתי כדאי ? בפרק החמישי , כשלומדים על צורות הנוף היבשתיות . תמצית הפעילות במרכז הפעילות הזאת נמצא השיר " בפתח הר הגעש " שכתב דן אלמגור והלחין דני ליטני . התלמידים יקראו את השיר , יביעו את התרשמותם ממנו וידונו במסרים שלו . עזרים וחומרים קלטת עם השיר ורשמקול להשמעתו דף עם מילות השיר לכל תלמיד טושים , צבעים , ניירות צבעוניים , עיתונים צבעוניים וכדומה מהלך הפעילות קוראים את השיר ושומעים אותו מהקלטת . משוחחים על המסרים של השיר . משווים את המסר שבשיר להסבר המוצג בספר הלימוד בעמ , 120 ' ודנים בשאלה : מדוע אנשים מתיישבים במקומות שיש בהם הרי געש ( או סכנות אחרות ) ? הערה : כדאי להדגיש שלשאלה הזאת אין תשובה חד-משמעית ומדעית . ויכולות להיות לכך תשובות אחדות הגיוניות , וביניהן : "לי זה לא יקרה , " אמונות דתיות , ריגוש , זה הבית שלהם - אין להם מקום אחר , ועוד . התלמידים מביעים את התרשמותם מהשיר ומהדיון - על גבי הדף שהוא מודפס עליו ( אפשר להדפיס את השיר על דפים כפולים . ( התלמידים יכולים לצייר , לכתוב , לגזור ולהדביק וכדומה . בשיר יש שימוש בהר הגעש כסמל . גם צורות נוף אחרות משמשות לא אחת כדימויים : "מחשבותיו עמוקות כמו ים , " " הוא חזק כמו הר " וכדומה . אפשר לשקול ( אם אין לכם בעיית זמן ) לעסוק בנושא זה בהקשר לצורות הנוף השונות . משך הפעילות : כ 2 - שיעורים דף 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר