עמוד:9

. 3 באמצעות שימוש בגלגלת העכבר . לעתים תמצאו באותה מפה כמה דרכים לבצע את אותה פעולה . בחרנו להציג בפרק את היכולות ולא להתעכב על דרכי הביצוע . את זה יצטרכו התלמידים לגלות בעזרתכם ובאמצעות ניסוי וטעייה . לימוד היכולות הטכניות הוא אמצעי בלבד . אנו מציעים לשים את הדגש בשיעורים על הלמידה שיכולות אלו מאפשרות . להלן כמה נושאים מרכזיים שכדאי להדגיש בכיתה : . 1 הסקת מסקנות מקשרים בין שכבות מידע שונות - במפות רבות אפשר להציג שכבות מידע שונות ( שמקבילות למפות נושאיות ) זו על גבי זו . בדרך זו אפשר להמחיש בצורה יפה קשרי גומלין בין נושאים שונים . לדוגמה : השפעת התנאים הפיזיים באזורים שונים על מיקומם של יישובים . . 2 הבנת המושג " קנה מידה " - יכולת ההתקרבות וההתרחקות יכולה לעזור בהמחשת הנושא המורכב הזה . . 3 הבנת ההבדל בין צילום אוויר או תמונת לוויין לבין מפה המשורטטת על ידי קרטוגרף - מפות רבות באינטרנט מאפשרות לבחור בין הצגה של מפה משורטטת לבין הצגה של תמונת לוויין , ולעתים אף הצגת שילוב השניים . השוואה בין ההצגות השונות יכולה להמחיש את תכונותיהן המיוחדות של מפות , את הבחירה מה להציג ומה להשמיט , את ההבדל בין ייצוג גרפי לבין צילום של המציאות ועוד . באמצעות " זכוכית מגדלת . " באמצעות סרגל קנה מידה שעליו גוררים סמן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר