עמוד:7

אקטואליה על מנת לחבר את התלמידים לנושאי הלימוד , מומלץ מאוד לשלב בין נושאי הלימוד לבין האקטואליה . ניתן לבקש מהתלמידים להביא מפות המתפרסמות בעיתונים ולספר את הסיפור האקטואלי שמאחורי המפה . ניתן גם להביא לכיתה ידיעות הקשורות לנושאים הנלמדים – למשל , התפרצות הר געש , טיפוס על הר גבוה , . 'דוכ אפשר להקים פינת אקטואליה בכיתה ולת לות בה את החומרים השונים שהתלמידים מביאים . מספר השותפים לפעילות רוב הפעילויות מתאימות לעבודה עצמית , אך מצאנו לנכון לשלב פעילויות רבות שמומלץ לבצען בזוגות או בקבוצה . בפעילויות הקבוצתיות שיתוף ה פעולה בין חברי הקבוצה יכול לתרום ליצירת תוצר משותף טוב יותר ולבניית הידע של כל אחד ואחת בקבוצה . תפיסות חדישות בחינוך מדגישות את התהליך הבין -אישי בלמידה – תהליך שבו הפרט מפיק משמעויות חדשות משיתוף הפעולה , משמעויות שאפשר להגיע אליהן רק בדרך של משא ומתן בין-אישי . משך הפעילות יש פעילויות מוגבלות בהיקפן , הדורשות זמן ביצוע מצומצם , ויש פעילויות אחרות , מקיפות יותר , ש לביצוען נדרש זמן רב . מרבית הפעילויות המשלבות דיון בקבוצה דורשות זמן עבודה ממושך יחסית . גם הפעילויות היצירתיות הן רחבות -היקף ומכלילות .. בחירת הפעילויות על פי המדדים כדי לבחון את הסוגי ם השונים של ה פעילויות ולבחור פעילויות המתאימות לתלמידי הכיתה , יש לבדוק את מקומה של כל פעילות בכל אחד מן המדדים שמנינו : כישורי החשיבה הנדרשים , המיומנויות הנדרשות , היצירתיות , מספר המשתתפים בפעילות ומשך הפעילות . עם זאת , יש לזכור כי קיימים חיתוכים רבים ואפשרויות לצירופים שונים בין המדדים הללו : פעילות יכולה לדרוש גם כישורי חשיבה גבוהים , גם יצירתיות , וגם זמן רב לביצוע , ופעילות הדורשת כישורי חשיבה גבוהים יכולה לדרוש יצירתיות נמוכה וזמן קצר לביצוע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר