עמוד:15

ח . פעילויות המכוונות להפעלת כושר היצירתיות והדמיון של התלמיד . פעילות יצירתית דורשת חשיבה אחרת , לא שגרתית , וזו מבוססת פעמים רבות על היכולת להסב את המידע לסוגה ( ז'אנר ) שיש בה ביטוי לדמיון או ליכולת תיאורית , סיפורית , ציורית וכדומה . פעילות יצירתית היא פעילות פתוחה , ואין בה "נכון" או "לא , "נכון אלא יש בה ביטוי לכישרון ולהשקעה של התלמיד . לדוגמה : פעילות 5 עמוד 128 היעזרו בקטע " עוד מבט" שבעמ' , 125 וספרו סיפור דמיוני המתרחש בישראל - סיפורו של זוג בשנות 40-ה לחייו , זוג שלו 3 ילדים . היכן גרו כשהיו בני ? 20 לאן היגרו לאחר שנישאו והקימו משפחה ? והיכן הם גרים כיום ? הביאו הסברים לכל הגירה שעשו . ט . פעילויות באתר האינטרנט המלווה את ספר הלימוד - אלה הן פעילויות להרחבה ולהעשרה בנושאי הלימוד , ומפאת קוצר היריעה , המאמרים והכתבות שנמצאים בספרייה אינם כלולים בספר . פעילויות אלה דורשות מיומנות של הפקת מידע מתוך מערכת ממוחשבת , וניתוח המידע שהופק . לדוגמה : פעילות 11 עמוד 163 א . כתבו 5 מאפיינים מרכזיים של ערי עולם . ב . היכנסו לאתר המלווה את הספר ובחרו אחד מחקרי המקרה הבאים : ניו יורק , טוקיו או סינגפור . תנו דוגמאות מן העיר שבחרתם למאפיינים שכתבתם בסעיף א .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר