עמוד:13

מה חלקם של המורים בתכנון ובפיתוח הסדרה ? שיתוף מורים דוברי ערבית במסגרת קבוצת ניסוי , שנפגשה אחת לחודש , ענה על שני היבטים מרכזיים של תהליך הפיתוח : האחד , התייחסות אל המורים כאל גורם מכריע בכל שלבי הפיתוח , החל משלב התכנון , ההתלבטויות , השאלות , ההתגבשות של הספר ועד להפצתו . האחר , גיוס הניסיון הרב של המורים לתיווך בין חומרי לימוד כתובים לפעילויות והתרחשויות בכיתה . המורים שליוו את הפיתוח והשתתפו בקבוצת הניסוי חבשו כמה כובעים : לומדים ומודרכים , בוחנים ומלווים את התכנית , שותפים בכתיבה של חומרי הלימוד ושל המדריך למורה , מממשים את התכנית בכיתותיהם ומספרים על קשיים והצלחות . תרומת המורים לפיתוח באה לביטוי בכמה תחומים : בבחירת הטקסטים המורים ניסו בכיתות בזמן שעוד ניתן לשנות , להוסיף או לוותר . בהערות למשימות המורים העירו הערות מניסיונם ומהיכרותם את רמת התלמידים . בהמלצה על נושאי הפרקים המורים המליצו על הנושאים לפי מידת העניין של תלמידיהם . בהצעות לפעילויות העשרה המורים הציעו על פעילויות לתרגול והרחבה של המשימות בספר . השיח עם המורים התנהל בפגישות פנים אל פנים במטח ובפגישות וירטואליות באתר ' תמיד ' שכתובתו . / http : // top . cet . ac . il :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר