עמוד:26

מה עוד עושים בשיעור ? א . תלמיד מקבל כרטיס שעליו כתוב פועל מהפעלים שנלמדו . הוא מציג בפנטומימה את מה שכתוב . שואלים : מה הוא עושה ? או : מה היא עושה ? ותלמידים עונים : הוא אוכל ... היא רצה ... . 'וכד ( חשוב להדגיש שהפועל 'עושה' שמופיע בשאלה לא נמצא בתשובה . בתשובה צריך לציין את הפועל המדויק . ( ב . אומרים משפטים על אחת התמונות מערכת המוכנות . שואלים : מה עושה סבא ? מה עושה סבתא ? התלמידים עונים : הוא ... או היא ... טקסט קצר והבנת הנקרא : יום שוק ( מודעה ) - עמוד 79 בספר הלימוד מודעה היא טקסט קצר , שכיח בחיי יום יום , שמוסר מידע על התרחשות מסוימת . יש בו לעתים גם משפטים לא שלמים . התלמידים בשלב זה של הלימוד יכולים לתרגל כתיבת מודעות בנושאים שונים מתוך חיי הכיתה שלהם בעברית . המורה יכול לכתוב לתלמידים מודעות הנוגעות לשיעורי עברית - בעברית . מה עושים בספר הלימוד ? † קוראים את המודעה . † עונים על שאלות הבנה . מה עוד עושים בשיעור ? התלמידים מכינים דוכנים בכיתה , מקשטים אותם , מכינים שלטים ומציגים יום שוק . בשלטים כותבים : כאן מוכרים ... כאשר הדוכנים מוכנים מתחלקים לקבוצה של מוכרים ולקבוצה של קונים . המוכרים מכריזים : כאן מוכרים צעצועים , והקונים מסתובבים ושואלים : כמה זה עולה ? ( מצביעים על החפץ , וכך עוקפים את הבעיה של מין החפץ - עולה / עולה . ( דף סיכום : החדר שלי ( מילוי הוראות ) - עמוד 80 בספר הלימוד קריאת הוראות נפוצה בבית הספר . צריך לדעת לקרוא אותן ולפעול לפיהן . כאן מובאת פעילות סיכום משעשעת של גזירה והדבקה . מה עושים בספר הלימוד ? קוראים הוראות ומבצעים אותן . מה עוד עושים בשיעור ? אוספים מראש חפצים מהכיתה במקום אחד ( ליד שולחן המורה : ( כיסא , פח אשפה , מטאטא , גיר , מחברת , ספר , דפים , צבעים , דבק , מספריים , תמונה , תרמיל , עציץ , מפה , . 'וכד רצוי שמספר החפצים יהיה כמספר התלמידים בכיתה . כל תלמיד מקבל פתק ובו כתוב איפה עליו לשים את החפץ , למשל : המטאטא ליד הדלת . התלמיד ישים את החפץ במקום שכתוב בפתק . כשהכיתה מסודרת , כל תלמיד שואל על החפץ שלו , למשל : איפה המטאטא ? ותלמיד אחר צריך לענות לו : המטאטא ליד הדלת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר