עמוד:25

הצגת התנועות שורוק וקובוץ - עמוד 74 בספר הלימוד אלו שתי התנועות האחרונות והכי פחות שגורות בשפה . השורוק והקובוץ נהגים אותו דבר . השורוק נפוץ יותר מהקובוץ , ואפשר לראות זאת במבחר המילים המובא כאן . מה עושים בספר הלימוד ? מכירים את התנועות ואת צורת הכתיבה שלהן : קובוץ מתחת לאותיות הא"ב ושורוק עם ו . קוראים את האותיות המנוקדות . מה עוד עושים בשיעור ? א . קוראים עם הילדים ( במקהלה ) את האותיות עם התנועות . ב . מצביעים על אות עם תנועה ומזמינים תלמידים להגות את האות + התנועה . ג . מסתירים בחדר כרטיסים עם אותיות + תנועה ( קמץ , פתח , חטף-פתח , שווא , חיריק , חולם , צירה , סגול , שורוק , קובוץ . ( הילדים מחפשים את הכרטיסים ומי שמוצא אומר בקול רם את הצליל שמצא . ד . תלמיד אומר עיצור + תנועה , ותלמיד אחר מצביע על הצירוף הזה בספר הלימוד או כותב אותו על הלוח ( אות + תנועה . ( ו . משחק : אני אגיד מילים , אם יש בהן צליל או ( אות ושורוק או קובוץ ) אתם תמחאו כף . דוגמה לרשימת מילים : חולצה , שמלה , מכנסיים , שרוול , כיס , חגורה , חתול , כלב , עכבר , זבוב , תפוח , לימון , בקבוק , מטריה . 'וכו ז . מציגים תמונה מערכת המוכנות ומזמינים את התלמידים להגיד מילים מתוך התמונה . שואלים : האם יש במילה צליל או ( שורוק או קובוץ ?( התנועות קובוץ ושורוק במילים - עמודים 77-75 בספר הלימוד מילים מוכרות לילדים שיש בהן שורוק הן שמות של מקצועות בבית הספר - התעמלות , מוזיקה , ציור . אפשר גם ללמד גלובלית את המילה . "שלנו" מה עושים בספר הלימוד ? כותבים אותיות עם התנועות . מזהים מילים עם התנועות . מזהים את התנועות בתוך מילים . מתאימים מילים לתמונות . משלימים משפטים . מה עוד עושים בשיעור ? א . קוראים בקול כל מילה שכתובה בספר , התלמידים מצביעים על המילה שנאמרה . כדאי לקרוא את המילים לא לפי הסדר שהן מופיעות בעמוד , כדי שההצבעה עליהן לא תהיה אוטומטית . ב . ילד אחד מציג מילה מהעמוד ( בפנטומימה ) והילדים בכיתה מגלים את המילה , אומרים אותה בקול ומצביעים על המילה הכתובה בעמוד . ג . בונים משפטים עם המילים , לדוגמה : המורה שואלת את אחד הילדים : יש שולחן בכיתה ? והילד עונה : כן , יש שולחן בכיתה . המורה שואלת ילד אחר : יש סוס בכיתה ? והילד עונה : לא , אין סוס בכיתה , . 'וכד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר