עמוד:21

נושא לשוני : פעלים בהווה , יחידה ורבות - עמוד 62 בספר הלימוד כל הפעלים המוצגים כאן הם פעלי ל"ה . אלו הם פעלים שגורים ורווחים בשפה הטבעית , ואת רובם הילדים מכירים מהשיח הדבור . מה עושים בספר הלימוד ? לומדים את משמעות הפעלים שיש בהם ל הפועל ה ואת השימוש בהם . משלימים משפטים . מתרגלים פעלים ביחידה וברבות . מה עוד עושים בשיעור ? א . שואלים ילדה בכיתה : מה את קונה ? הילדה עונה : אני קונה ...... ( ספר , מחברת . ( ... מה את רוצה ? הילדה עונה : אני רוצה ... ( שמות עצם או שם הפועל אם הילדים למדו . ( אחר כך מפנים את השאלות לבנים . ב . משחק : מחלקים כרטיסים ובהם הפעלים ביחיד וברבים שמופיעים בעמוד . 62 מי שקיבל את הכרטיס רוצה אומר : אני רוצה ... ( פיצה . ( מי שקיבל את הכרטיס רוצות אומר : סחר ונאדיה רוצות ..... ( פיצות . ( שמות הצבעים - עמוד 63 בספר הלימוד כיוון שהחולם החסר נמצא במרבית שמות הצבעים בעברית ( במשקל קטל ) טבעי להציג את הצבעים כשמלמדים את החולם . כדאי לבדוק ששמות הצבעים יילמדו והתלמידים יכירו אותם . מה עושים בספר הלימוד ? מזהים את משקל הצבעים ( קטל ) ולומדים את שמות הצבעים . משלימים משפטים עם שמות הצבעים . מה עוד עושים בשיעור ? א . מציגים תמונה אחת מערכת המוכנות ושואלים עליה שאלות שהתשובות הן צבעים : באיזה צבע החולצה של סבא ? מה הצבע של הכיסא ? איפה יש בתמונה צבע ירוק ? התשובה היא הצבע בלבד או : הכיסא בצבע אדום ( כדי להימנע מהתאמה דקדוקית בשלב זה . ( ב . משחק זיכרון : מכינים זוגות של קלפים - כתם צבע ושם הצבע . מפזרים את הקלפים הפוכים על השולחן . כל ילד בתורו מרים שני קלפים - אם הרים זוג הוא לוקח אותו וממשיך , אם לא הרים זוג הוא מחזיר את שני הקלפים הפוכים לשולחן , וילד אחר מנסה . הילד שאוסף הכי הרבה זוגות - מנצח . ג . משחק : תופסת צבעים - ילד אחד אומר צבע וכל הילדים צריכים לגעת בחפץ בצבע שהוא מכריז . התופס צריך לנסות לתפוס ילד שלא נוגע בחפץ בצבע שהוכרז . ד . שיחה : איזה צבע אתה אוהב ? איזה צבע אתה לא אוהב ? אילו צבעים אתם רואים בכיתה ? ה . מציגים 4 מילים : מכנסיים , חולצה , חצאית , שמלה . שואלים : למי יש מכנסיים בצבע כחול ? תלמיד עונה : לסחר יש מכנסים בצבע כחול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר