עמוד:19

מה עושים בספר הלימוד ? מכירים את התנועות ואת צורת הכתיבה שלהן . חולם חסר מעל האות ומשמאלה , וחולם מלא עם ו . קוראים את האותיות המנוקדות . מה עוד עושים בשיעור ? א . קוראים עם הילדים ( במקהלה ) את האותיות עם התנועות . ב . מצביעים על אות עם תנועה ומזמינים תלמידים להגות את האות + התנועה . ג . מסתירים בחדר כרטיסים עם אותיות + תנועה ( קמץ , פתח , חטף-פתח , שווא , חיריק , חולם . ( הילדים מחפשים את הכרטיסים ומי שמוצא הוגה בקול רם את הצליל שמצא . ד . תלמיד אומר עיצור + תנועה ותלמיד אחר מצביע על הצירוף הזה בספר הלימוד או כותב אותו על הלוח ( אות + תנועה . ( ו . משחק : אני אגיד מילים , אם יש בהן או ( עיצורים שונים בצירוף חולם ) אתם תגידו יש , אם אין - תגידו אין . דוגמה לרשימת מילים : חלון , בלון , שלום , וילון , ארנב , בסאם , עכבר , תמר , אח , אחות , אחת , שתיים , שלוש , . 'וכו ז . מציגים תמונה מערכת המוכנות ומזמינים את התלמידים להגיד מילים מתוך התמונה . שואלים אם יש במילה חולם . התנועה חולם במילים - עמודים 58-57 בספר הלימוד המילים המוצגות כאן הן כולן בחולם מלא כי זו הצורה הנפוצה יותר בעברית . מה עושים בספר הלימוד ? כותבים אותיות עם התנועות . מזהים מילים עם התנועות . מזהים את התנועות בתוך מילים . מתאימים מילים לתמונות . בונים מילים . כתיבה אישית . מה עוד עושים בשיעור ? א . התלמידים מציגים את המילים בפנטומימה וחבריהם מנסים לגלות איזו מילה הם מציגים . ב . שואלים את התלמידים עוד שאלות בסגנון : מה שומעים במילה ? ... עוד מילים : ראש ( ר או רו (? אחות ( ח או חו (? שלום ( לו או ל (? טוב ( טו או ט ) , אור ( א או או (? ג . קוראים בקול כל מילה כמה פעמים ואומרים לתלמידים להצביע על כל מילה שנאמרה בקול . כדאי לקרוא את המילים לא לפי הסדר שהן מופיעות בעמוד , כדי שההצבעה עליהן לא תהיה אוטומטית . ד . מכינים כרטיסים ובהם מילים מעמוד 58 וכרטיסים ובהם תמונות מתאימות למילים . עוברים בין התלמידים ונותנים להם לבחור כרטיס . כל תלמיד מחפש את בן הזוג שלו ( תמונה - מילה . ( כל זוג מראה את התמונה לכיתה ואומר בקול רם את המילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר