עמוד:18

נושא לשוני : שמות הגופים אני , אתה , את - עמוד 54 בספר הלימוד בשפה דבורה התלמידים ודאי כבר משתמשים בכל שמות הגופים . בעמוד זה לומדים באופן גלוי ומכוון את השימוש בשלושה מהם : אני , אתה ואת . מה עושים בספר הלימוד ? לומדים את שמות הגופים אני , אתה , את . קוראים טקסט שבו שמות הגופים ושימוש ב-ה היידוע . מתרגלים משפטים עם המילית גם . מה עוד עושים בשיעור ? א . הילדים מציגים את השיחה בין סלאם לברק . ב . שואלים שאלות תוכן על הקטע : מי גר ליד הפארק ? סלאם גר ברמת גן ? איפה סלאם וברק ? סלאם בכיתה ב ? ג . שואלים את התלמידים : את גרה בחיפה ? אתה גר בנצרת ? את בכיתה ו ? הילדים עונים : אני גרה בחיפה , אני לא גר בנצרת , אני בכיתה ג . 'וכד נושא לשוני : יחיד ורבים - עמוד 55 בספר הלימוד לימוד הנושא יחיד-רבים קורה בשלבים : בפעילות זו התלמידים לומדים יחיד ורבים של שמות עצם בזכר עם הסיומת השכיחה ים ( סיר - סירים . ( שמות עצם בנקבה יילמדו אחרי לימוד החולם . התלמידים נפגשים כאן עם הפועל ביחיד וברבים , בזכר ובנקבה . מה עושים בספר הלימוד ? עונים בטבלה על שאלות הבנת הנקרא על הקטע מעמוד . 54 מתרגלים יחיד ורבים בשמות עצם . מה עוד עושים בשיעור ? א . לאחר שממלאים את הטבלה ובודקים את התשובות בכיתה , מרחיבים אותה בעל פה . למשל : סלאם גר בטירה וברק ; ... הארטיק של ברק טעים וגם ... ב . מכינים כרטיסים עם המילים ביחיד וברבים ומחלקים לילדים . כל ילד קורא את המילה שלו למשל : עכברים . מי שיש לו את המילה ביחיד ( עכבר ) אומר אותה בקול . הצגת התנועה : חולם מלא וחולם חסר - עמוד 56 בספר הלימוד לחולם שני סימני ניקוד : חולם מלא , שנקרא כך משום שהאות ו ( אם קריאה ) מציינת אותו , וחולם חסר - ללא האות ו . את שני הסימנים האלה הוגים בעברית אותו דבר . 6 בשיח הדבור מקובל לשאול שאלות גם בהשמטה של מילת השאלה , "האם" כן מודגמת צורה זו גם בשיח עם התלמידים . התלמידים יוכלו לחקות בקלות את צורת השאלה הפשוטה והתקשורתית הזו . נושא מילות השאלה יורחב במפגשים עם טקסטים כתובים בהמשך הלמידה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר