עמוד:15

הצגת התנועה חיריק - עמוד 45 בספר הלימוד כשמלמדים את התנועה חיריק יש להזכיר את המושגים : חיריק חסר וחיריק מלא ולהציג את ה-י השותקת בחיריק המלא . כדאי להדגים את שתי הצורות במילים , למשל : גלידה ( חיריק מלא ) ו - אמא ( חיריק חסר . ( מה עושים בספר הלימוד ? מכירים את התנועה ואת צורת הכתיבה שלה מתחת לאותיות הא"ב , כולל כתיבה של חיריק מלא . קוראים את האותיות המנוקדות בחיריק . מה עוד עושים בשיעור ? א . קוראים עם הילדים ( במקהלה ) את האותיות עם התנועות . ב . מצביעים על אות עם תנועה ( קמץ , פתח , שווא , או חיריק ) ומזמינים תלמידים להגות את האות + התנועה . ד . מסתירים בחדר כרטיסים עם אותיות + תנועה ( קמץ , פתח , חטף-פתח , שווא , חיריק . ( הילדים מחפשים את הכרטיסים , ומי שמוצא הוגה בקול רם את מה שמצא . ה . תלמיד אומר עיצור + תנועה , ותלמיד אחר מצביע על הצירוף הזה בספר הלימוד או כותב אותו על הלוח ( אות + תנועה . ( ו . משחק : "אני אגיד מילים , ואם יש בהן צליל אי ( עיצור ותנועת חיריק ) אתם תמחאו . "כף דוגמה לרשימת מילים : אמא , אבא , חליל , עוד , תלמיד , תלמידה , מורה , גלידה , אני , אתה . ז . מלמדים בעל פה את הדקלום הזה מאת אברהם שלונסקי , ומציירים תוך כדי דקלום : חיריק חיריק ( עיניים ) קו מתוח ( אף ופה ) מרכאות וסיר נפוח ( גבות ופרצוף ) סמך סמך ( אוזניים ) וקשקוש ( שערות ) והרי לכם פרצוף . התנועה חיריק במילים - עמודים 47-46 בספר הלימוד התלמידים יכולים לקרוא בעצמם את כל המילים החדשות , כיוון שהן מנוקדות רק בתנועות שכבר נלמדו . כדאי לאפשר לתלמידים את חדוות הגילוי הזו ולהזמין אותם לנסות לקרוא בעצמם את המילים החדשות המופיעות בעמוד . 46 מה עושים בספר הלימוד ? כותבים אותיות עם התנועות . מזהים מילים עם התנועות . מזהים את התנועות בתוך מילים . מתאימים מילים לתמונות . בונים מילים . כתיבה אישית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר