עמוד:14

מה עושים בספר הלימוד ? קוראים משפטים הכוללים שם , תואר ופועל . מתאימים מילים לתמונות . מה עוד עושים בשיעור ? א . כותבים את המילים המופיעות בעמוד 41 על הלוח בשלוש קבוצות : שמות , פעלים , תארים ( מבלי להגדיר את הקבוצות לתלמידים . ( הילדים מחברים משפטים עם המילים וכותבים אותם במחברת . אפשר לחבר גם משפטים מצחיקים ולא הגיוניים ( סבתא עפה . ( .. ב . משחק בקבוצות - גרסה א : מכינים כרטיסים ובהם ציורים מתוך הספר וציורים נוספים שמתאימים לאוצר המילים שנלמד בספר עד כה . נציג של כל קבוצה בוחר כרטיס ( בלי לראות מה מצויר בו ) ומראה אותו לקבוצה . לפי סימן של המורה הקבוצה צריכה להגיד בקול רם משפט שמתאים לציור שקיבלה . כל קבוצה מקבלת ניקוד על משפט תקין . ג . משחק בקבוצות - גרסה ב : מכינים כרטיסים ובהם משפטים מתוך הספר ומשפטים נוספים שמתאימים לאוצר המילים שנלמד בספר עד כה . נציג של כל קבוצה בוחר כרטיס ( בלי לראות מה כתוב בו ) ומראה אותו לקבוצה . לפי סימן של המורה הקבוצה צריכה להדגים בפנטומימה את המשפט שקיבלה . כל קבוצה מקבלת ניקוד על הדגמה מתאימה . נושא לשוני : הקשריות ו החיבור , ל , ב - עמודים 43-42 בספר הלימוד ו החיבור משמשת לקישור . היא מחברת בין מילים ובין משפטים . ל - אות היחס ל מנוקדת בשווא . שווא זה ( שווא נע ) נשמע כמו סגול . אות היחס ל מאפשרת ליצור סוג חדש של משפטים , אשר יש בהם פעולה שעוברת אל מישהו ( אדם בא לסלאם . ( ב - אות היחס ב מנוקדת בשווא נע , שנשמע כמו סגול . אות היחס ב מאפשרת הרחבה של מילים המתארות מקום וזמן . ( בתמרה / בשעה שתיים . ( מה עושים בספר הלימוד ? מקשרים מילים מוכרות באמצעות ו החיבור בהלימה לתמונות . משלימים משפטים באמצעות קשריות ( ב- / ל- ) לפי דוגמה . מה עוד עושים בשיעור ? א . התלמידים מחברים עוד צמדים של מילים מתוך התמונות של ערכת המוכנות , סביבת הכיתה ואוצר המילים האישי שלהם . ב . מדגימים שימוש ב-ו החיבור בין פעלים , למשל : הילדה רצה ושרה . ג . מדגימים שימוש באותיות היחס ב / ל בתמונות של ערכת המוכנות . התלמידים מחברים משפטים דומים . ד . משחק בקבוצות : כותבים על הלוח מילים , מתוך אוצר המילים שנלמד עד כה בספר , בארבע קבוצות : שמות , פעלים , קשריות , תיאורי מקום . כל קבוצה מחברת משפטים שונים בעזרת המילים האלה . הקבוצה שמחברת הכי הרבה משפטים - מנצחת . ה . התלמידים מכינים דפי עבודה לחבריהם . כל תלמיד מכין 5 משפטים בדוגמת המשפטים החסרים בעמוד : 43 חסן גר __ רהט / נאדיה באה __ חסן ( כדאי להדגיש לא להעתיק את המשפטים שבספר אלא לחבר משפטים חדשים . ( כל תלמיד חותם את שמו על דף העבודה ונותן אותו לחבר . בסיום - כותב התרגילים גם בודק את תשובותיו של חברו ומחזיר לו את הדף עם הערכה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר