עמוד:72

53 . פרויקט שורשים השלימו את הקטע בעזרת המילים בצד שמאל בצורה הנכונה . בחסינות הביניים של בתי הספר בישראל עוסקים כל התלמידים במשך שנת לימודים אחת בהכנת פחיקט שורשים . במסגרת הפרויקט הם לומדים את תולדות משפחתם , קוראים , מראיינים , אוספים חומרים וכותבים עבודת מחקר של עמודים רבים על כל ענפי המשפחה . כתיבת הפרויקט הזה מעסיקה את התלמידים שעות ארוכות , מפני שהם לא רק את בני המשפחה , שהם חיים איתם בבית אחד , המשפחה ה , _ אלא גם את בני המשפחה הרחוקים יותר , ומגיעים לעיתים לבניית עצים ענקיים של כל בני המשפחה ה ו י התלמידים פוגשים בני משפחה ומשוחחים איתם . תוך כדי השיחות , אחרי ש קשרים טובים , ויש בין המראיין והמרוא"ן , הם שומעים בדיחות וסיפורים של שמחה והנאה מן החיים , לצד סודות משפחה וסיפורים כואבים . הצעירים שומעים סיפורים על אנשים ש את חלומם , לצד אנשים שנשארו , משום שלא הצליחו לעשות מה שרצו . הם מקשיבים לזיכרונות קשים לצד זיכרונות ונעימים . בני המשפחה המבוגרים יותר שמחים להזדמנות לספר על העבר בגעגועים . הם את הצעירים מפני העתיד ו לאמונה ולדרך החיים , שהם בחרו בה . חלק מהם בוחרים את המילים בזהירות , וחלק מגלים כישרון רב ו חזקה לספר . סוף-סוף יש מי ששומע להם . הם שמחים לדעת , שיש מישהו ש את תולדות המשפחה , ודואג לכך , שלמרות תהליך ה במשפחה , עדיין שומרים על קשר . רוב בני הנוער מספרים על חוויות מעניינות . רק מעט בני משפחה , שהם מראיינים , בפרויקט וחושבים , שהוא לא חשוב . לרוב האנשים זאת הזדמנות להיפגש עם הדור הצעיר ולהבטיח , שלא יגיעו ל המאפיין את החיים המודרניים . כ לעבודה הרבה שהתלמידים בפרוייקט , הם זוכים להכיר את משפחתם ולהבין את האנשים , שהם גדלים איתם ולצידם . תכננו את פרויקט השורשים שלכם : את מי תראיינו , ועל מה תרצו לשמוע . לאחר מכן ציירו את עץ המשפחה שלכם .

נטע-מטח


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר