עמוד:22

17 . רומאו ויוליה מדור לדור ( חזרה ) סיפור המחזה רומאו ויוליה עבר גלגולים רבים בתאםרון ובקולנוע . יש בו כל האלמנטים , שבונים עלילה דרמסית T T ורומנסית . ? : מסגרת הסיפור היא סכסוכים ישנים , ובחלקם אלימים , בין מעמדות שונים בחברה מסורתית ; צעיר וצעירה ממעמדות שונים מתאהבים זה בזה . ברור , שלאהבתם אין עתיד , משום שההתקשרות ביניהם סותרת את כללי החברה . כל אחת מן המשפחות רואה בכך בגידה איומה , שאי אפשר לסלוח עליה , מכיוון שבחברה כזאת המחויבות הראשונית של הבן או הבת היא לציית להורים , לא לנתק את השרשרת המעמדית של המשפחה ולמסד קשר נישואין באופן המקובל בחברה מזה דורות . שיא הסיפור הוא בסוף , כאשר הצעירים רואים , שאין דרך להגשים את אהבתם אלא במוות . הם הורגים את עצמם , ובכך נוקמים בהוריהם על העיוורון הנורא ועל האכזריות של מעשיהם . אילו הייתם יוצרים סרס , שבמרכזו יש עלילה דומה , אבל הדמויות הן מתוך משפחה בורגנית בפרבר עירוני , איך היה נראה סרט כזה היום ? חשבו על העלילה , על הדמויות , על צורת התנהגותן ועל הסיום . שחשבתי . למדתי , שבעולם 1 nmnVn u קשים , ואנשים פוגעים זה בזה בדרכים קשות ו חוו אף על פי כן אני לא רוצה לפגוע באף אחד או באלה שעשו לי רע , אלא רק להמשיך לחיות בשקם לפי אמונתי . למדתי , מה אני מצפה מבני אדם . למדתי , שאין ערכים יותר חשובים מן האמת והאהבה . חשוב לא לשקר ולא בחברים , להמשיך בדרך וב שמאמינים בהם , ולא לשאול שאלות או בערכים הבסיסיים . לכן , בחרתי ללכת אחרי האיש הישר הזה . אני לא יודעת איך תקבלו את הידיעה הזאת . אני מקווה , שתראו בכך סימן , שיש לכם בת גדולה ו , כבר לא הילדה הקסנה עם הפה הגדול , שיודעת רק אני חושבת , שהצעד הזה לא נוגד ולא את החינוך , שקיבלתי מכם . להפך , אני שומרת על הערכים שאבות-אבות" העבירו לי , ובעתיד אני אותם . "לילד שלכם , ביתכם , עצמאות ש"כונ ההורים תומכים בהחלטה של הבת או מתנגדים לה . כתבו את ארוד ממכתבי התשובה של ההורים , שבו הם מביעים את דעתם על המעשה של ביתם .

נטע-מטח


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר