עמוד:10

6 . מודרני / פוסט מודרני לפניכם שני קטעים המתארים משפחה מודרנית ומשפחה פוסנ מודרנית-1 . בתיאור המשפחה המודרנית יש דימויים מעולם הקולנוע , ובתיאור המשפחה הפוסט-מודרנית יש מונחים מתחום הסוציולוגיה . א . המשפחה המודרנית - סרט מהחיים אחרי מלחמת העולם יחדו י זע , כשרצו לבנות את "הסרט הגדול של החיים , " הייתה המשפחה הגרעינית המסגרת האיךאלית ל"סרס הגדול של החיים . " עלילת הסרט - החיים עצמם - הייתה סביב בניית המשפחה . הסצנה הראשונה בסרס המשפחה של שנות החמישים התחילה באהבה רומנטית . הסצנה השנייה הייתה הילד הראשון . הסצנה השלישית הייתה הילד השני וכן הלאה . הילד עמד במרכז הסרט , והאם הייתה שחקנית המשנה החשובה ביותר . צילומי הסרט של המשפחה נעו בין הבית , שהוא מרכז חי המשפחה , ובו נמצאו רוב הזמן האם והילדים , לבין מקום העבודה של האב , או מקומות אחרים . האב , שחקן המשנה , היה חשוב פחות מן האם , ( הופעותיו בסרט היו קצרות אבל משמעותיות . היה דמיון רב בין הילדים - השחקנים הראשיים , לבין הוריהם - שחקני המשנה . רוב הדמויות בסרט דיברו באופן דומה , האמינו באותם ערכים , לבשו בגדים בסגנון דומה , וכולם חיקו במידה זו או אחרת את זוג ההורים . שיא הסרט היה במשבר ההתבגרות של הילדים . הריאליים בסצנות אלה היו קשים ודרמטיים . בסוף הסרט בנו הילדים , בזה אחר זה , תאים משפחתיים עצמאיים ובוגרים , שהיו קשורים לתא ההורים בקשרים רגשיים וכלכליים . וכך , עם הזמן , השתתפו בסרט יותר 1 יותר שחקנים . בנים ובנות , נכדים ונכדות , בני דודים ובנות דודות , סבים וסבתות , וכן הלאה . מה מאפיין את המשפחה המודרנית לפי סרטי שנות החמישים ? ב . המשפחה הפןסט מודרנית - סרט מהחיים החדשים כתבו את הקטע הזה מחדש בשפה של דימויים מעולם הקולנוע . השתמשו במילים האלה : המשפחה הפ 1 סט-מודרנית היא תופעה , הקיימת בחברה המערבית . גם במשפחה הפוסטמודרנית האהבה היא הבסיס לבניית המשפחה , אבל בני הזוג דוחים לפעמים את הקמת המשפחה , עד שהם מחליטים למסד את הקשר ביניהם . אז הם כותבים רוהה , המאפשר ניתוק מהיר ומסודר של הקשר , אם בני הזוג מחליטים להתגרש או להיפרד . כמו כן מבטיח החוזה את עתיד הילדים במקרה של פרידה או גירושין . זוג ההורים הוא מרכז המשפחה . הטיפול בילדים נתון בידי שני ההורים במידה שווה . לפעמים שני ההורים מפתחים קריירה מקצועית , והם נמצאים רוב שעות היום מחוץ לבית . לעיתים קרובות הם גם יוצאים אל מחוץ לעיר או לחוץ לארץ . לבני המשפחה יש זהויות שונות בהקשךים חברתיים שונים , ובגלל המציאות הכלכלית המפנקת התבגרות בני הנוער היא בדרך כלל מתונה ואיטית מאוד , והם לא חשים צורך להיפרד מההורים . המשפחה הפוסט מודרנית לא מעמידה אידאלים ברורים . היא שואלת שאלות ומטילה ספק : TT ' בכל דבר . יש הרגשה של חוסר יציבות לצד חופש ועצמאות של כל בני המשפחה - הורים וגם ילדים , וכבר מגיל צעיר . הערך המרכזי הוא אושר והגשמה עצמית . המשפחה היא אחת

נטע-מטח


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר