עמוד:35

על התלמיד להבין את תכונות האטמוספרה והשפעתה על האקלים ולנתח מה יקרה ללא האטמוספרה- הן ביום והן בלילה . . 2 מדד : מיומנויות יש פעילויות הדורשות מיומנויות של הפקת מידע ממקורות שונים ( כגון : מפות , תמונות , טבלאות , גרפים ודיאגרמות , ( ויש פעילויות הדורשות גם לנתח את מידע הזה ולתרגם אותו לאמצעי ביטוי או המחשה חזותיים ( כגון : מפות , גרפים וכדומה . ( יש גם פעילויות המפנות לפריטים בספר הדיגיטאלי , ודורשות מיומנות של הפקת מידע מתוך מערכת ממוחשבת וניתוח המידע שהופק . דוגמה תרגול מיומנות באמצעות נתוני מפה בסוף היחידה העוסקת התהליכים פנימיים ( עמוד , 194 פעילות מספר ( 12 בדקו באטלס , במפה גיאולוגית של ישראל , וענו : א . היכן בישראל אפשר לראות את המסלע העתיק ביותר ? מאיזה עידן הוא ? ב . היכן בישראל אפשר לראות את המסלע הצעיר ביותר ? מאיזה עידן הוא ? . 3 מדד : אוריינות אקטואליה העיסוק בנושאים הקשורים להשפעות הגומלין בין האדם לבין תהליכים המתרחשים באטמוספרה , מזמן חיבור מיוחד בין חומר הלימוד ובין נושאים אקטואליים . בפעילויות מסוימות ובהמלצות השונות במדריך זה הדגשנו את הצורך לעודד את התלמידים להתעדכן באמצעי התקשורת , להפיק מתוך המידע הזה את המידע הרלוונטי , לחבר אותו לחומר הלימוד הכללי ולהציג באופן מושכל את המידע האקטואלי בהקשרו לחומר הנלמד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר