עמוד:33

ג . קריטריונים לניתוח הפעילויות לפניכם קריטריונים לניתוח הפעילויות מזוויות שונות . ניתוחן על-פי אמות מידה אלה עשוי לעזור לכם בבחירת הפעילויות ובהתאמתן ללומדים השונים . כדי לבחון את סוגי הפעילויות , בדקו את מקומה של כל פעילות ברצף מגבוה עד נמוך בכל מדד מן המדדים שיפורטו להלן . אך שימו לב : ייתכנו חיתוכים רבים בין המדדים השונים , ואפשרויות רבות לצירופים ביניהם . למשל , פעילות מסוימת יכולה לדרוש גם כישורי חשיבה גבוהים , גם יצירתיות וגם זמן רב לביצועה , ואילו פעילות אחרת יכולה לדרוש כישורי חשיבה גבוהים , יצירתיות מועטה וזמן ביצוע קצר . ב . היצע גדול של פעילויות כפי שראיתם , הפעילויות המוצעות רבות ומגוונות , אך חשוב לחזור ולהדגיש : אין כל כוונה שהתלמידים יבצעו את כולן ! אנו ממליצים שהתלמידים יבצעו רק חלק מהפעילויות , לפי שיקול דעת משותף לכם ולהם . כאמור , היצע הפעילויות העשיר נועד לאפשר לכם , המורים , בחירה לפי שיקולים שונים : המקצוע , המורה , התלמידים והחברה . ההיצע הרב והמגוון מאפשר גם גמישות , שהיא חשובה כל כך בתהליך ההוראה , כי היא מאפשרת " לתפור " תכניות לימוד שונות , ובכך להיענות לצורכי הלמידה וההוראה בכיתה ההטרוגנית . ב . ציינו אם הן התרחשו באזורים המועדים לפעילות געשית או לרעידות אדמה . נמקו . ( היעזרו באטלס ובמפה שבספר . ( . 6 פעילויות שנועדו לחיזוק וליישום של מושגים דוגמה – בסוף פרק ג ביחידת האקלים ( עמוד , 94 פעילות מספר ( 2 לפניכם מפה של מערכת לחץ אוויר , ומתוארים בה מקומם של הרמות והשקעים באזור . כתבו איזו מערכת לחץ אוויר ( רמה או שקע ) מסומנת באות א , ואיזו מערכת לחץ אוויר מסומנת באות ב . הסבירו כיצד קבעתם זאת . . 7 פעילויות המעודדות ליישם את החומר הנלמד דוגמה – בסוף פרק ו ביחידת האקלים ( עמוד , 142 פעילות מספר ( 13 פרטו 2 דרכים שבהם אתם יכולים לסייע לצמצום ממדי זיהום האוויר ולהפחתת ההתחממות הגלובאלית . הסבירו כיצד המעשים שלכם יכולים להשפיע . . 8 פעילויות שמפנות אל הספר הדיגיטאלי – בפעילויות אלה התלמידים מופנים לאמצעי המחשה והעשרה המצויים כקישורים בספר הדיגיטאלי . דוגמה – פעילות מהאינטרנט , סוף פרק ד ביחידת האקלים כותר- קראו את המאמר " סולם בופור . " בחרו 3 מקרים שונים , מניסיונכם או מאמצעי התקשורת , שהייתה קשורה בהם רוח חזקה . תארו אותם , וציינו לאיזו דרגה – על פי סולם בופור – הגיעה הרוח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר