עמוד:32

א . סוגי הפעילויות . 1 פעילויות המכוונות להבנת הנקרא ( המורים יחליטו אם הן מתאימות לכיתתם ( . דוגמה – בסוף יחידת האקלים ( עמוד , 141 פעילות מספר ( 3 מהו " החור באוזון ?" כיצד הוא נוצר ? ומה ניתן לעשות כדי להקטין את הנזק שהוא גורם ? . 2 פעילויות המכוונות לניתוח תמונה או מפה דוגמה – בשאלות בסוף פרק ג של יחידת האקלים ( עמוד , 94 פעילות מספר ( 2 לפניכם מפה של מערכת לחץ אוויר , ומתוארים בה מקומם של הרמות והשקעים באזור . כתבו במחברת איזו מערכת לחץ אוויר ( רמה או שקע ) מסומנת באות א , ואיזו מערכת לחץ אוויר מסומנת באות ב . הסבירו כיצד קבעתם זאת . . 3 פעילויות הכוללות ניסוי והסקת מסקנות דוגמה – בשאלות בסוף פרק ד של יחידת האקלים ( עמוד , 114 פעילות מספר ( 3 הוציאו פחית של משקה קר מן המקרר לחדר חם . מה מצטבר על גבי הפחית ? במה דומה תהליך זה לתהליכים המתרחשים בטבע בהיווצרות העננים והטל ? . 4 פעילויות המכוונות לחקר בסביבה הקרובה דוגמה – שאלה בסוף פרק ב ביחידת העוסקת בתהליכים חיצוניים ( עמוד , 208 פעילות מספר ( 3 נסו לבחון אם באזור מגוריכם עלולה להתרחש תנועת קרקע – נפילה , גלישה או זרימה : א . תארו את מבנה פני השטח ואת תנאי האקלים באזור מגוריכם . ב . לאור מבנה פני השטח ותנאי האקלים שתיארתם , האם לדעתכם קיימת סכנה שתתרחש באזורכם תנועת קרקע ? הסבירו את מסקנתכם . ג . היעזרו במפה ובידע אישי והביאו דוגמה למקום / לאזור בישראל שעלולה להתרחש בו תנועת קרקע במדרון . . 5 פעילויות שמעודדות להתעדכן ולהביא לכיתה ידיעות אקטואליות דוגמה – שאלה מסוף פרק ג ביחידה העוסקת בתהליכים הפנימיים ( עמוד , 171 פעילות מספר ( 1 א . חפשו באמצעי התקשורת 3 דוגמאות להתפרצות של הר געש או לרעידת אדמה שאירעו לאחרונה . כתבו היכן הן התרחשו . הפעילויות בסוף כל פרק בספר הלימוד תמצאו פעילויות מגוונות : פעילויות פשוטות יחסית המבוססות על הפקת מידע בסיסי מן הטקסט ומן החומר הגרפי , ופעילויות מורכבות יותר המצריכות חשיבה מופשטת – ניתוח , פירוש וכדומה . כמו כן , יש פעילויות שביצוען דורש זמן קצר , ואחרות מקיפות יותר , ויש צורך בזמן רב לביצוען .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר