עמוד:45

שיעור : 12 טקסט לא רציף בשיעור זה לומדים להבין טקסט לא רציף ולהפיק ממנו מידע . הפניות למקורות באינטרנט הרצאות וסרטונים הילקוט הדיגיטלי חט"ב עברית – הרצאות וסרטונים > טקסט לא רציף – הרצאה קצרה בנושא שיעור : 11 כתיבת השוואה בשיעור זה לומדים כתיבת השוואה בעזרת ניסוח תבחינים להשוואה ויצירת טבלה משווה . מבנה ההשוואה יכול לשמש את התלמידים בכתיבה של טקסטים עיוניים שונים : שכנוע , מידע ועוד . מטלת ההשוואה שכיחה בתחומי הדעת השונים : במדעים , גאוגרפיה , היסטוריה , תנ"ך וספרות . לימוד כתיבת ההשוואה עשוי לשמש את התלמידים גם בתחומים אלה ובתחומים נוספים . הפניות למקורות באינטרנט קישורים - הילקוט הדיגיטלי חט"ב עברית – קישורים > הבנה > השוואה הערות והנחיות ספירליות בהוראת הנושא : כתיבת השוואה ספר ז – שיעור : 8 הבנת שאלה וכתיבת תשובה ספר ח – שיעור : 11 כתיבת השוואה ספר ט – שיעור : 8 כתיבת השוואה בספר ז– הדגמה של תשובה למטלת השוואה . בספר ח - יצירת תבחינים וכתיבת פסקת השוואה בספר ט - כתיבת השוואה גם בעקבות טקסט לא רציף וגם בעקבות השוואה בין ערכים מילוניים . שלבים בכתיבת השוואה : א . קובעים תבחינים להשוואה ב . עורכים טבלת השוואה ג . כותבים טקסט השוואה , מציינים בו את הדומה ואת השונה , ולבסוף מסיקים מסקנות . חיפוש תבחינים – תבחינים להשוואה אפשר להעלות לפני מציאת הדומה והשונה , תוך כדי מציאת דמיון ושוני או מאוחר יותר . לפעמים אין מסתפקים בשלב אחד שבו מעלים תבחינים , אלא זהו תהליך : מזהים כמה תבחינים , חושפים באמצעותם כמה נקודות דמיון ושוני , ושוב מגלים עוד תבחינים , מחפשים עוד נקודות של דמיון ושוני וחוזר חלילה . מטרות ההשוואה – בספר נאמר שמשווים כדי ללמוד לעומק . לעתים משווים כדי להסביר מידע בלתי מוכר בעזרת מידע מוכר , למשל , הלב דומה למשאבה ,... האטמוספרה היא מעין מעטפת ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר