עמוד:31

טיול כיתתי עם נגן עוד משובים : לפניכם עוד משובים על הטקסט בשיעור , מאת 2 תלמידים – איתמר ואופיר . תוכלו להביאם לפני התלמידים ולדון בהם . איתמר : קראתי א ת הטקסט פעמיים . תוכן – טענה : טענתך ברורה וישירה . נימוקים : רוב סיבותיך משכנעות , אך לא עם כולן אני מסכים . למשל : כתבת ש" נגן מוזיקה בזמן טיול גורם לניתוק , "מהסביבה אבל בטיולים בדרך כלל משתמשים בנגן רק באוטובוס , ולא בזמן הליכה . ובכלל , בבוקר כאשר נוסעים , כולם עייפים ואין כוח לשמוע את כל ההסברים , אז מה רע בקצת מוזיקה מהנגן ? הסיבות הגיוניות , אבל לא שוכנעתי מהן מספיק . דוגמה : הדוגמה מאוד מוצלחת , כי היא באמת קרתה ולא סתם הומצאה . אבל בכל זאת , בדרך בחזרה עייפים , ורוב הילדים שתשאלי אותם , יעדיפו ל השתמש בנגן מאשר לשיר . אופיר : אני חושב שצריך לאפשר להשתמש ב נגן מוזיקה באוטובוס . לגבי הנימוק הראשון , הנג ן באמת לא מכשיר לטיול , אבל אפשר להאזין למו זיקה בזמן נסיעה , ולא יקרה לו כלום . לגבי הנימוק השלישי , את רוב ההסברים מ מילא מקבלים בכיתה או כשהולכים ברגל . מומחים במתן משוב – התלמידים נותני המשוב ( בספר הלימוד ולעיל ) מיומנים במתן משוב , והדבר מתבטא בהיבטים שונים : מבחינת התוכן – הם נותנים משוב על איכות הנימוקים : האם הסיבה חשובה , קשורה , מחדשת , משכנעת ? האם נסקרו כל הנימוקים האפשריים או שהכותבת התעלמה מנימוקים מסוימים ? מבחינת המבנה – הם מתייחסים לסדר של רכיבי המבנה ( האם הוא הגיוני (? הם מתייחסים גם לדרך הארגון . מבחינת הניסוח – יש כאן הערות לבהירות הטקסט , לעימוד שלו , לפיסוק ולשימוש באמצעי קישור . התלמידים משקפים במשוב גם עמדות ותחושות שלהם . הם שמים לב למעורבות של הכותבת , מתווכחים עם נימוקיה ומספרים במה נתרמו . עוד מאפיין במומחיות המשוב של התלמידים הוא ש הם שמים לב למעורבות הרבה של הכותבת בנושא ; הם מבקרים את הנימוקים – מערערים על צדקתם , מנסים להפריך אותם ; הם נותנים לכותבת משוב לגבי מידת ההצלחה שלה בשכנוע ו הם שואלים שאלות . הצעה לעוד פעילויות פעילות : מה לומדים ממשוב ? – הערות של עמיתים מכוונות אותנו לכתיבה שלמה וטובה יותר , אך גם אנחנו ככותבים יכולים ללמוד מטופס המשוב איך לכתוב " טוב . "יותר אפשר לשאול את התלמידים : מה אתם לומדים מהמשובים ? איך כדאי / צריך לכתוב ? למה צריך לשים לב בכתיבה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר