עמוד:27

שיעור : 4 תהליך הכתיבה שיעורים 5–4 דנים בתהליך הכתיבה . בשיעור זה התלמידים מתנסים בדרכים שונות המסייעות לכתיבה : העלאת רעיונות , ארגון הרעיונות למבנה הגיוני , פיתוחם וכתיבתם . אסטרטגיית הכתיבה מתאימה לכתיבה עצמאית של טיעון או של מאמר מידע ואפילו להרצאה . בשיעור הבא יעסקו התלמידים בשלב האחרון של בדיקת הכתוב ועריכתו . הפניות למקורות באינטרנט הרצאות וסרטונים הילקוט הדיגיטלי חט"ב עברית – הרצאות וסרטונים > טיעון ותהליך הכתיבה – הרצאה קצרה בנושא כתיבת טיעון – בחירת נושא לכתיבה ופיצוח המטלה , העלאת רעיונות , פיתוח הרעיונות , ארגון הרעיונות במבנה טיעון , עריכה , טיפים ודוגמה לטיעון . מרצה : שרון שני-ארבן קישורים הילקוט הדיגיטלי חט"ב עברית – קישורים > הבעה > תהליך הכתיבה הערות והנחיות ספירליות בהוראת הנושא : תהליך הכתיבה ספר ז – שיעור : 13 כתיבת טיעון ותהליך הכתיבה ספר ח – שיעור : 4 תהליך הכתיבה ; שיעור : 5 משוב ועריכה ספר ט – שיעור : 6 טיעון ותהליך הכתיבה בספר ז תהליך הכתיבה מטופל באופן ראשוני , אגב עיסוק בכתיבת טיעון . בספר ח תהליך הכתיבה ובכללו שלב המשוב והעריכה מטופלים באופן יסודי בפני עצמם . בספר ט שוב חוזרים על תהליך הכתיבה אגב כתיבת טיעון . ביטויי קישור אצל ילדים – ביטויי הקישור השכיחים ביותר אצל ילדים הם ביטויים של הוספה ושל זמן , כגון : ו ,... אז , אחר כך . בכתיבה עיונית בוגרת יש להשתמש בביטויי קישור מגוונים והגיוניים . החשיפה לביטויי קישור מגוונים היא הכרחית , משום שלא כל התלמידים מכירים אותם או שטרם הפנימו את השימוש בהם . ביטויי קישור בהרצאה – חשוב להתייחס לביטויי קישור בהרצאה בעל פה . מטלות רבות של הבעה בעל פה פזורות לאורך הספר . כדאי להאזין להרצאות ולשים לב גם לאמצעי הקישור של הדובר : כיצד המרצה משלב מבעי ארגון בהרצאתו ( בהרצאה זו אדגים / ... עד כאן הסברתי את / ... אציג 3 שלבים / לסיכום . ( ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר