עמוד:19

הערכת ההבעה בעל פה ההערכה של כל סוגה בעל פה תכיל התייחסות למבנה ולתוכן , ללשון , ולאופן הדיבור . המבנה , התוכן והלשון הם רכיבים משותפים גם לסוגה בכתב . הרכיב החדש הנוסף בהבעה בעל פה הוא אופן הדיבור . אופן הדיבור מורכב מהגייה ( דיקציה , ( הטעמה / הנגנה / טון ( אינטונציה / טונציה , ( שפת הגוף ( הבעה , קשר עין , ( ועמידה מול קהל ( צורת עמידה , תנועת ידיים . ( בהרצאה , בנאום ובדיון כדאי להוסיף לרכיבים אלה גם את מרכיב הזמן – עמידה במגבלת הזמן , ובדיון גם את נושא התורות . כדי לתמוך בביצוע המטלות ניתנו לתלמידים טיפים ( טיפים לקריאה בקול , להרצאה , ( 'וכו ודפי משוב שבעזרתם יוכלו להעריך את עצמם או את עמיתיהם . הערכת הכתיבה בכל סוגה נלמדת ניתנים לתלמידים , פרט להסברים וטיפים , גם הנחיות וכלים שבעזרתם יוכלו להעריך את כתיבתם . ההערכה מתייחסת למדדים המיוחדים לכל סוגה , לפי חלוקה קבועה למבנה , תוכן ולשון . המקומות שניתן בהם דף משוב ( לתלמידים ) להערכת מטלת הכתיבה : ספר ז דף משוב לסיכום כללי , עמ' 89 דף משוב לטיעון , עמ' 120 ספר ח דף משוב לעריכה , עמ' 45 דף משוב לטיעון ( כתוב , ( עמ' 59 דף משוב לדילמה ( דיון כתוב , ( עמ' 82 דף משוב לסיכום כללי , עמ' 93 דף משוב לסיכום בורר , עמ' 93 דף משוב להשוואה ועימות , עמ' 117 ספר ט דף משוב לטיעון כתוב , עמ' 58 דף משוב לסיכום כללי , עמ' 76 דף משוב לסיכום בורר , עמ' 76 דף משוב לסיכום ממזג , עמ' 76 דף משוב להשוואה ועימות , עמ' 98 דך משוב לערך מילוני , עמ' 145

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר