עמוד:226

הזמנה לדיון הטענה של אנשי אפרים כלפי גדעון היא טענה קשה . הם מבקשים להיות חלק מהלוחמים , והם מרגישים פגועים מאוד . כיצד יכול גדעון , כמנהיג , להגיב לטענה הקשה של אנשי אפרים ? העלו הצעות . 20 קראו את תשובתו של גדעון לאנשי אפרים בפסוק . 2 תשובתו נאמרת בצורה של משל וביטויים ציוריים . א . הסבירו את התשובה במילים שלכם . אפשר וכדאי להיעזר בביאורים שבצד . ב . בחרו כותרת המתארת את התשובה של גדעון : פיוס / חנופה / התנצלות / שיתוף / רעיונות אחרים ... ג . מה , לדעתכם , גדעון חושב ? השלימו במחברת . אפשר להיעזר בבנק האפשרויות . פס' 2 מה עשיתי עתה ככם - מה שאני עשיתי , זה כלום לעומת מה שאתם עשיתם . הלא - הרי . טוב עללות אפרים מבציר אביעזר - ביטוי ציורי . ה"עוללות" הם אשכולות של ענבים לא טובים ( כאלה שהבשילו מאוחר , או שיש בהם מעט פירות . ( כלומר , אפילו האשכולות הלא טובים של אפרים טובים יותר מכל הבציר של אביעזר ( גדעון . ( פס' 3 ומה יכלתי עשות ככם - אני לא יכולתי לעשות כמוכם . רפתה רוחם מעליו - התפייסו , התרצו ונרגעו . בנק האפשרויות אני חייב לגרום להם להרגיש שהם הכי חשובים ... באמת לא הייתי מסתדר בלעדיהם ! רק בעזרת שיתוף פעולה בין כולם אפשר להצליח . אני חייב להשתיק אותם מהר , לפני שהם יגרמו לכל השבטים להתנגד לי ! מה אכפת לי להגיד שהם חשובים יותר ממני ? אלה רק מילים ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר