עמוד:209

2 קראו את פסוק - 26 מה מבקש גדעון לדעת דרך הסימנים ? 3 מהם הסימנים ? השלימו בעזרת בנק המילים : א . סימן - 1 פסוקים : 38-37 אם יהיה ( במחברת ) על הגיזה , וכל הארץ תהיה ( במחברת ) , אז יבין גדעון ש ( במחברת ) בבוקר , היה אפשר לסחוט ( במחברת ) מהגיזה ! סימן ש ( במחברת ) בנק מילים טל , יבשה , ה' אתו , כמות מים של ספל ב . סימן - 2 פסוקים : 40-39 אם הגיזה תהיה ( במחברת ) ובכל הארץ יהיה ( במחברת ) , אז יבין גדעון ש ( במחברת ) בבוקר , בכל הארץ היה ( במחברת ) והגיזה הייתה ( במחברת ) סימן ש ( במחברת ) בנק מילים טל , ה' אתו , יבשה הזמנה לדיון הסימנים שגדעון מבקש קצת מוזרים ... פעם הכול יבש והגיזה רטובה , ופעם הפוך - הכול רטוב והגיזה יבשה . אז מה הרעיון ? מדוע , לדעתכם , גדעון היה זקוק לשני סימנים שונים ? 4 כיצד הגיב ה' לבקשות של גדעון ? 5 ומה אתם חושבים על גדעון ? פס' 37 גזת הצמר - הצמר שנגזז מהכבשים . טל - אחד המשקעים ( כמו הגשם והברד . ( טיפות מים שנוצרות השכם בבוקר על פני משטחים קרים שהיו בחוץ בלילה ( אדמה , צמחים , מכוניות וכדומה . ( טיפות הטל הן אדים שמתעבים כאשר הטמפרטורה עולה , מוקדם בבוקר . חרב - יובש . פס' 38 ויזר - סחט . וימץ - מיצה , סחט את הנוזלים . פס' 39 אל יחר אפך בי - אל תכעס עליי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר