עמוד:197

... " ויש ה' עמנו ? " ... 14 א . איך אפשר ללמוד מהתשובה של גדעון שהוא מאמין ? 'בה ב . חזרו לאחור בפרק זה וקראו שוב את פסוק . 1 מדוע העובדה שגדעון מאמין בה' חשובה כל כך ? ... " ועתה נטשנו " ... ! 'ה 15 א . איך אפשר ללמוד מהתשובה של גדעון שגדעון מגן על עם ישראל ? ב . איך אפשר ללמוד מהתשובה של גדעון שהוא מצפה מה' להגן על ישראל ? נקרא יחד את הפירוש לפסוקים : 14-13 אמר ( לגדעון ) הקדוש ברוך הוא : יש בך כוח ללמד סנגוריה ( להגן ) על ישראל - בזכותך הם נגאלים ( ניצלים . "( ( מתוך : מדרש ילקוט שמעוני , * סימן סב ) 16 א . לפי הפירוש - מהו הכוח של גדעון ? ב . כיצד למד המלאך שיש בגדעון כוח להגן על ישראל ולייצג אותם ? ג . לפי הפירוש - בזכות מי ייגאלו ( יינצלו ) ישראל ? אלפי הדל במנ „ ה ... אז אולי לא ? פס' 16-15 17 א . קראו את פסוק . 15 לפי פסוק זה - האם גדעון הסכים לקבל על עצמו את התפקיד ? ב . מהם הנימוקים לעמדתו ? הסבירו במילים שלכם . ג . מה דעתכם : האם הנימוקים שלו טובים ומוצדקים ? 18 א . קראו את פסוק . 16 לפי פסוק זה - האם המלאך משתכנע מדברי גדעון ? ב . מהו הנימוק של המלאך נגד הנימוקים של גדעון ? הסבירו במילים שלכם . אפשר וכדאי להיעזר בביאורי המילים שבצד . * מדרש ילקוט שמעוני - שם של אוסף מדרשים ( פירושים וסיפורים ) על התנ"ך , שנכתבו לפני 2 , 000-1 , 000 שנה . פס' 15 אלפי הדל במנשה - משפחתי היא הענייה ביותר בשבט מנשה . פס' 16 כאיש אחד - תנצח את מדיין כאילו היו רק איש אחד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר