עמוד:23

14 סיכום המידע על ארץ כנען : במידע שאספתם על ארץ כנען , גיליתם כי : א ארץ כנען הובטחה לעם ישראל כבר מזמן , עוד מתקופת ה ( במחברת ) ב על פי המפה העתיקה : ייתכן שעם ישראל הבין שה' הבטיח להם את כל ה ( במחברת ) ג בארץ כנען יושבים עמים רבים , הנקראים בשם כולל : " ( במחברת ) " הזמנה לדיון א . כיצד המידע על הארץ יכול להשפיע על תכנון המשימה של יהושע ? ב . כיצד המידע על הארץ יכול להשפיע על תחושותיו של יהושע ? ג . מדוע , לדעתכם , צריך לעודד את יהושע בדברי עידוד רבים כל כך ? תגובת יהושע למשימה פס' 15–10 15 קראו את הפסוקים . 15-10 האם יהושע נשמע לכם מבולבל , מפוחד , חסר אונים , או כמי שהוא "חזק ? "ואמיץ הסבירו את תשובתכם . 16 בפסוקים 11-10 יהושע נותן הנחיות לתכנית פעולה . א . לפי פסוק - 10 למי נותן יהושע הנחיות לתכנית פעולה ? ב . לפי פסוק - 11 למי הם אמורים להעביר את ההנחיות ? ג . לפי פסוק - 11 כתבו במילים שלכם את תכנית הפעולה . פס' 10 שטרי העם - בתנ"ך , השוטרים הם בעלי תפקידים בארגון הסדר החברתי . עיקר תפקידם הוא בהעברת הודעות מטעם המנהיג . מקור המילה שוטרים , הוא מהמילה לכתוב ( בשפה העתיקה אכדית . ( כמו שבעברית שטר הוא מסמך כתוב . פס' 11 צידה - מזון , אוכל ושתייה . שלשת ימים - שלושה ימים . לרשתה - לרשת אותה ( את הארץ , ( כלומר , לכבוש אותה . פס' 12 ולראובני ולגדי - לבני השבטים ראובן וגד . פס' 13 זכור - זכור . מניח לכם - ייתן לכם מנוחה . ונתן לכם - ייתן לכם . פס' 14 טפכם - התינוקות שלכם . ( טף = ילדים קטנים , תינוקות ( . ומקניכם - הבהמות שאתם מגדלים - פרות , עזים , כבשים , סוסים וחמורים וכדומה . תעברו חמשים - תחזיקו בכלי נשק . ועזרתם אותם - תעזרו להם . פס' 15 ככם - כמוכם . בעבר הירדן מזרח השמש - בצד המזרחי של הירדן , הכיוון שבו השמש זורחת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר