עמוד:13

הפצה ושיתוף ברשת האינטרנט - דוא"ל , קבוצות דיון , אתרים , יומני רשת ( בלוגים ) ומשחקי רשת - עשוי לשמש לצורך פגיעה מקוונת : הטרדה , הפצת שמועות , השפלה , לעג , השמצה , התחזות , הולכת שולל , הפצת מידע אישי , הרחקה , נידוי והחרמה , הפחדה , איומים וסחיטה . לפגיעה מקוונת יש השלכות פסיכולוגיות , חברתיות ורגשיות שעלולות להיות קשות מההשלכות של אלימות פנים אל פנים . במחקרים העוסקים בפגיעה מקוונת נמצא כי ילדים ובני נוער שמשתמשים ברשתות חברתיות נתונים בסיכון מוגבר לפגיעה מקוונת . שיעור בני הנוער שנחשפו לאלימות ברשת נע בין 6 % . 32 % –ל רשתות חברתיות רבות חתמו בשנת 2009 על עקרונות לרשתות חברתיות בטוחות יותר . בהסכם זה הרשתות התחייבו לתת לגולשים בהן הגנה מפני סיכונים . עם זאת , כל החברים ברשת החברתית מחויבים לגלות זהירות רבה בזמן הגלישה , וגם הורים אמורים להיות ערים לסכנות . הבנה והבעה . 1 הסבירו בכתב לחבר / ה שלא קרא / ה את המסמך : מהי רשת חברתית ? אילו פעולות ניתן לעשות בה ? . 2 איזו בעיה כותב המסמך מעלה ? . 3 הציעו 3 דרכים אפשריות לפתרון בעיה זו . . 4 האם הרשתות החברתיות פופולריות בקרב בני נוער בישראל ? בססו את קביעתכם על הטקסט . . 5 לפי הטקסט , בחרו את היתרונות המרכזיים של הרשתות החברתיות בשביל בני נוער והרחיבו : שליחת מסרונים קריאה של חומר לימודי פרסום של עסקים עדכון תאריכי יום הולדת יצירת קשר בין חברים ומכרים . 6 כתבו דוגמה לפגיעה מקוונת שנתקלתם בה או ששמעתם עליה . . 7 מה הן השאלות שיש עליהן תשובה במאמר ? בחרו מתוך האפשרויות האלה : א . כיצד ניתן להתמודד עם הסכנות הקיימות ברשתות החברתיות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר