עמוד:71

המחברת לעברית של אילן אומרים : אני מתכתב עם עמוס ( מתםםם , ( ואומרים : אני כותב ( םוםם ) לעמוס מכתב . אומרים : אני מתלבש מהר ( מתםםם , ( ואומרים : אני לובש ( םוםם ) בגדים יפים . אומרים : אני מתפלל ( מו 1 םםם , ( אכל אין םוםם . למה ? אומרים : אני מתעמל . ( מתםםם ) אבל אין םוםם . למה ? ככה זה בעברית . הוסיפו עוד דוגמות לפעלים בהתפעל , שאין להם פעלים מקבילים בפעל . היעזרו במילון שבספר , כדי למצוא את הפעלים משתי הקבוצות . . פעל verb group , which do not have parallel verbs in התפעל Add more examples of verbs in Use the glossary in the book in order to find the verbs of the two groups . ( 1 אח של מיכאל היום עם בחורה נחמדה . כולם אומרים לו : ( 2 לשירה יש בחינה . היא מאוד . כולם אומרים לה : ( 3 רון גר כאמריקה , והוא עם חבר מישראל . רון מספר לחבר על הטיול של בית הספר כקיץ לישראל . כסוף המכתב הוא כותב לו : ( 4 איילה רוצה בים , אבל יש הרבה גלים . כולם אומרים לה : ( 5 דניאל , ובסוף התפילה הוא קזכךף . אחרי הברכה כולם אומרים : ( 6 יעל יפה , כי היא נוסעת לבחינה ללהקה . אחרי הבחינה אומרים לה : את נכנסת ללהקה . !_ ( 7 נעמה על הפרחים האדומים , המתנה של החברים ליום ההולדת . היא אומרת לחברים : ( 8 בן כותב למישהו מה הוא חושב באמת , אבל אחר כך הוא על המכתב . הוא כותב עוד מכתב . המילה הראשונה במכתב היא : ( 9 מיכל ודנה כל יום עם מורה מיוחד להתעמלות . היום הן עושות תרגיל קשה , והמורה אומר להן : ! אתן עשר ! ג ) הוסיפו עוד משפטים המתארים מצבים שבהם אומרים כל אחד מן האיחולים או הביטויים ברשימה למעלה . . c ) Add other sentences that describe situations using each of the expressions above

נטע-מטח


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר